آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

مصباحی مقدم:پالرمو رد شده تلقی می‌شود/مجمع و مجلس دیگر امکان ورود به پالرمو را ندارند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پالرمو
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مجمع رسیدگی به پالرمو را متوقف کرد تا تحریم‌های آمریکا برداشته شود، گفت: یکسال از ارجاع لایحه به مجلس می‌گذرد و تحریم‌ها برداشته نشد، بنابراین این لایحه بر اساس نظر شورای نگهبان رد شده تلقی می‌شود. 

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌‌وگو با   فارس درباره آخرین وضعیت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) که از 19 مهر سال گذشته بعد از اصرار مجلس بر نظر خود و عدم رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به این مجمع ارجاع شده بود گفت: سقف زمان رسیدگی به این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام یکسال بود که هم اکنون سقف زمانی آن گذشته و مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارنظری نکرده است.

 

وی تاکید کرد: با گذشت زمان موردنظر که در آیین نامه مجمع به صراحت آمده، مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر نمی تواند درباره این لایحه پالرمو، نظری داشته باشد و در واقع رسیدگی به آن در مجمع متوقف شده است.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حکم قانونی مواردی که نظر شورا بر رد آن بوده و با اصرار مجلس به مجمع آمده و مجمع بررسی نکرده است، گفت:‌چون مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص پالرمو اظهار نکرده است، آنچه را که رئیس مجلس به استناد اصرار مجلس به مجمع ارجاع می کند،  معنایش این است که اصلاحات موردنظر شورای نگهبان توسط مجلس صورت نگرفته است و به مجمع ارجاع می شود. اگر مجمع در این خصوص رسیدگی نکرده باشد و یکسال بگذرد، مبنا نظر شورای نگهبان است، یعنی آن لایحه یا طرح رد شده تلقی می شود.

 

مصباحی مقدم با اشاره به این موضوع که شورای نگهبان مجددا نمی تواند در بحث پالرو ورود کند،‌گفت:‌ شورای نگهبان پیش از ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می توانست به طرح پالرمو ورود کند اما حالا دیگر نظر نهایی همان نظری است که آخرین بار شورا اعلام کرده بود؛ بنابراین پالرمو از دور خارج شد.

 

وی با اشاره به لایحه پالرمو گفت:‌ لایحه پالرمو الحاق به یک کنوانسیونی را موجب می شد که FATF به دنبال آن بود و الحاق به این کنوانسیون سبب می شد تا جمهوری اسلامی ایران در تمام معاملات بین المللی که انجام می دهد به طور شفاف مبدأ و مقصد برای FATF مشخص باشد، یعنی به عبارت دیگر امکان دو رزدن تحریم ها با قبول الحاق به کنوانسیون پالرمو ممکن نبود.

 

مصباحی مقدم اظهار داشت:‌ ما در شرایط تحریم آمریکا ناگزیریم که تحریم های دشمن را دور بزنیم و چون تحریم های آمریکا را دور می زنیم، شفاف کردن معاملات برای ناظران FATF که الان در رأس آن  نماینده امریکا ست، ما نباید چنین فرصتی را برای دشمنان فراهم کنیم.

 

وی درباره دلیل توقف پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت گفت: از این جهت مجمع تشخیص مصلحت رسیدگی به این لایحه را متوقف کرد تا تحریم های آمریکا برداشته شود و چون تحریم های آمریکا برداشته نشده این لایحه همچنان مسکوت باقی مانده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------