آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

بیانیه جامعه مدرسین با امضای آیت الله یزدی: همزمان با ایام اربعین، شاهد بی‌مبالاتی‌ها در قالب سوق دادن بانوان به ورزشگاه‌های آقایان بودیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آیت الله یزدی
مسئولان باید ضمن رسيدگی به وضع نابسامان معيشت مردم، علاوه بر تعامل عزتمند با جهان، با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی، از ظرفيت‌های کم‌نظير جوانان متدين و انقلابی به‌طور ویژه استفاده کنند و بکوشند مشکلات و آلام اين مردم عزيز را کاهش دهند. بی‌ترديد حل مشکلات در گروِ مديريت صحيح، رعايت موازين اسلامی و قطع امید از دنیای استکبار و وابستگان آن‌هاست. 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با امضای آیت الله یزدی از حضور بانوان در ورزشگاه ها انتقاد کرد.

 

به گزارش انتخاب ؛ متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

خدا را شاکریم که اجتماعات حسینی و مجالس ذکر مناقب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هرسال با گستره بیشتری در سراسر میهن اسلامی و بسياری از نقاط جهان برگزار می‌شود، اجتماعاتی که افزون بر روشن نگاه‌داشتن شعله‌های عشق و عاطفه نسبت به ائمه اطهار، زمینه‌های تقویت ايمان و کسب معارف از چراغ هدايت و سفینه‌ی نجات امت، امام حسین (علیه‌السلام) و گسترش همه ابعاد اسلام را نیز فراهم می‌کند.

 

خدا را شاکریم، امسال نیز مردم مؤمن و انقلابی ایران همانند هميشه با برگزاری مجالس عزاداری در ماه‌های محرم و صفر نسبت به تعظیم شعائر دينی اهتمام ویژه‌ای داشتند و در ترویج معارف اسلامی کوشيدند.

 

راهپیمایی بی‌نظیر اربعین امسال نیز به‌رغم سانسور شديد رسانه‌های استکبار و دولت‌های وابسته، بازهم رخ‌نمود و صحنه‌هايی بی‌مانند از شيدايی و دلدادگی به اباعبدالله الحسين (علیه‌السلام) و مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را به تصویر کشید. همچنین مهمان‌نوازی کریمانه‌ی ارادتمندان اهل‌بیت (عليهم‌السلام) در اين ايام صحنه‌هايی آفريد که جهان کم‌تر به خود ديده است.

 

صحنه‌هایی از حضور پرشور همه اقشار به‌ويژه جوانان در هیئت‌ها و تکایا و حضور معنی‌دار مسلمانان و دیگر ادیان سراسر جهان در راهپيمايی اربعين، منطقه را به مَدرَس بزرگ درس‌های قیام حسینی تبديل کرده و اميد است، اين صحنه‌های پرشور همه‌ی ما را به هدف اصلی شهيد کربلا، امام حسین (علیه‌السلام) که همانا احيای رسالت اسلام عزيز در همه‌ی ابعاد معرفتی، عاطفی و عملیِ آن است راهبری کند.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر و تشکر از همه خادمان مکتب حسینی در اقصی نقاط جهان علی‌الخصوص در ايران و عراق اعلام می‌دارد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فرصت ترویج معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بیش‌ازپیش فراهم‌شده و نظام اسلامی در احيای باعظمت این مجالس نقش بسزایی داشته است، نقشی که همه مسلمانان به‌ويژه پيروان مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در سراسر جهان نیز بر این حقیقت آگاه و معترف‌اند و شاکر و قدردان اين نعمت‌ هستند. راهپیمایی بزرگ اربعین و دیگر مجالس و اجتماعات مذهبی نشان می‌دهد گرایش عاطفی به‌سوی دين و شعائر دينی رو به افزایش است و فرصتی گران‌بها برای گسترش همه‌جانبه‌ی دين فراهم کرده است. ازاین‌رو، بر همه مجموعه‌های علمی، دينی و تبليغی لازم است برای گسترش اسلام در همه ابعاد، به‌ویژه ابعاد معرفتی و عمل به همه‌ی احکام نورانی اسلام بکوشند.

 

متأسفانه مقارن با ایام اربعين حسینی و نمايش باشکوه ابراز ارادت جهانی به ساحت قدسی سید الشهداء (علیه‌السلام) و تجلّی هم‌گرايی اسلامی دو ملت عزيز ايران و عراق، شاهد برخی بی‌مبالاتی‌ها در کشور در قالب سوق دادن بانوان به ورزشگاه‌های آقایان بودیم. امری که بی‌شک در مسير احيای دین و عمل به ارزش‌های اسلام و انقلاب نیست. امروز وظیفه اصلی مسئولان نظام اسلامی حل مشکلات اقتصادی و تأمین عزّت و سربلندی ملت ايران است. مع‌الأسف به نظرمی رسد برخی مسئولان می‌کوشند به‌جای حل مشکلات يادشده در هر فرصتی حاشيه‌سازی کرده و فضای کشور را دوقطبی کنند.

 

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ناصحانه متذکر می‌شود؛ اهتمام به شرع مقدس و تخطی نکردن از احکام دینی در زمره‌ی وظايف ذاتی هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی ايران است و مسئولان باید بر حل مشکلات مردم تمرکز کنند و نبايد این وظيفه، با حاشیه‌سازی‌ها نادیده گرفته شود.

 

مسئولان باید ضمن رسيدگی به وضع نابسامان معيشت مردم، علاوه بر تعامل عزتمند با جهان، با تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی، از ظرفيت‌های کم‌نظير جوانان متدين و انقلابی به‌طور ویژه استفاده کنند و بکوشند مشکلات و آلام اين مردم عزيز را کاهش دهند. بی‌ترديد حل مشکلات در گروِ مديريت صحيح، رعايت موازين اسلامی و قطع امید از دنیای استکبار و وابستگان آن‌هاست.

 

در پایان امیدواریم خداوند قلب مقدس حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشريف) را از اقامه کنندگان مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خشنود کند و همه‌ی مسئولان و ملت مؤمن ایران را همواره در صراط مستقیم اسلام و انقلاب استوار، ثابت‌قدم و مشمول الطاف و نصرت الهی بگرداند.

 

همچنین از خداوند متعال برای ملت و دولت عراق و همه‌ی کسانی که در سراسر جهان برای برپايی هر چه باشکوه‌تر مراسم بین‌المللی اربعين و حفظ شعائر و اعتلای اسلام عزيز کوشيدند، دوام عزت و سربلندی مسئلت می‌نماییم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------