آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

جهانگیری: باید بپذیریم آمریکایی‌ها بر کشور فشار وارد کردند/یارانه معیشتی قطعاً ادامه پیدا می‌کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم ایران در مقطع فعلی بحث معیشت است که باید بپذیریم این فشاری است که آمریکایی‌ها بر کشور وارد کردند. 

به گزارش فارس از بوشهر، اسحاق جهانگیری صبح امروز در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر برای ایران یک نقطه افتخارآفرینی در همه صحنه‌ها است، در مبارزات طولانی ضداستعماری همواره بوشهر بوده که می‌درخشیده و نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است؛ علما و روشنفکران و دانشمندان و قهرمانانی مانند رئیسعلی دلواری برای ایران و ایرانی مایه افتخار است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم بوشهر در پیروزی انقلاب و دفاع‌مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند که امیدواریم بتوانیم در حد وسع و توان‌مان در خدمت مردم این استان باشیم، بیان کرد: بوشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه دارد، دریا به‌عنوان نقطه کلیدی برای توسعه  است که اقتصاد دریامحور در واقع یکی از سیاست‌های جدی است که امروز در دستور کار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: ده‌ها زمینه کار مرتبط با دریا از آبزی‌پروری تا صنایع دریایی مختلف تا حمل‌و‌نقل دریایی و بنادر وجود دارد که خوشبختانه استان بوشهر در همه این زمینه‌ها صاحب‌نام و دانش است و امروز بخش عمده تولیدات میگو کشور در بوشهر است که از اقلام عمده صادراتی است.

 

جهانگیری بوشهر را پایتخت انرژی کشور برشمرد و تصریح کرد: اقتصاد کشور به بوشهر متکی است و  علاوه بر حوزه نفت و گاز حتی در زمینه انرژی هسته‌ای نیز علاوه  بر نیروگاه قبلی دو نیروگاه دیگر با سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد دلار در بوشهر در دست اجرا داریم و در زمینه کشاورزی هم استعداد بسیاری خوبی در این استان است.

 

وی گفت:  یکی از زمینه‌هایی که می‌تواند به شکوفایی اقتصاد در استان بوشهر کمک کند، بحث گردشگری است که امروز هم بخشی از کارهایی که در دستور کار ما قرار دارد مرتبط با همین مسئله است.

 

معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: امروز برنامه‌هایی در حوزه کشاورزی در زمینه گلخانه، آبیاری‌های مدرن و دام‌پروری و در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پیش‌بینی شده و همچنین جلسه‌ای با مسؤولین استان در شورای اداری اقتصاد مقاومتی داریم که در مورد تنگناها و محدودیت‌ها صحبت خواهد شد و امیدواریم مسیر رو به توسعه استان بوشهر را با سرعت و قدرت ادامه دهیم.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت آگاهی کامل دارد که مردم از نظر زندگی در فشار هستند، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم ایران در مقطع فعلی بحث معیشت است که باید بپذیریم این فشاری است که آمریکایی‌ها بر کشور وارد کردند.

 

جهانگیری افزود: مهمترین منبع درآمد کشور نفت است که آمریکایی‌ها به‌دنبال تحریم و جلوگیری از صادرات نفت کشور هستند و مدیریت کشور تلاش دارد که با روش‌های موفق بتواند نفت صادر کند ولی به هرحال وقتی منبع اصلی درآمد کشوری در فشار باشد اقتصاد آن خانواده  و کشور در فشار قرار می‌گیرد، امیدواریم با طرح‌های متعددی که در دست داریم از فشار کم کنیم و از صبوری مردم ایران که تحمل کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم روزهای بهتری در پیش داشته باشیم.

 

جهانگیری همچنین درباره یارانه معیشتی گفت: یارانه معیشتی قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد و آنچه که در حال حاضر در دستور اقدام است قطعا ادامه خواهد داشت و امیدوارم که بتوانیم با منابع جدیدی که دسترسی پیدا می‌کنیم  کمک های دیگری را هم انجام دهیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------