پروانه سلحشوری: عواقب عدم صداقت مسوولین با مردم در دراز مدت خود را نشان می‌دهد/ مردم ایران به دنبال کرامت و عزت هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,پروانه سلحشوری
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عواقب عدم صداقت مسوولین با مردم در دراز مدت خود را نشان می‌دهد، اظهار کرد: مردم انقلاب دوباره نمی‌خواهند و من اعتقاد دارم گروه‌هایی که در خارج از کشور هستند و مردم را تشویق به خشونت می‌کنند، خیرخواه این نظام نیستند. 

پروانه سلحشوری در گفت وگو با شفقنا با انتقاد از عدم صداقت بخشی از مسوولین با مردم، اظهار کرد: اگر ۴۰ سال بعد از انقلاب را نگاه کنیم، روزگاری مردم و مسوولین یکی بودند و اکثریت جامعه همصدا با آنها بودند اما بسیاری از مردم الان مانند بسیاری از مسوولین فکر نمی‌کنند و متاسفانه کمتر شاهد صداقت در رفتار و گفتار بخشی از بدنه نظام با جامعه هستیم.

 

 عواقب عدم صداقت مسوولین با مردم در دراز مدت خود را نشان می‌دهد/ نظام می‌توانست با برخورد مهربانانه اعتراضات ۹۸ را کنترل کند 

او در ادامه افزود: عواقب عدم صداقت مسوولین با مردم، در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. سرعت اعتراضات کشور را می‌بینید که سال ۷۸، اتفاق کوی دانشگاه رخ داد و بعد از آن در سال ۸۸ صدای اعتراض مردم بلند شد که بحث دروغ در آن مطرح بود. بعد از آن هم اعتراضات مردم در دی ماه ۹۶ را داشتیم که مشکلات معیشتی دلیل آن بود و طبقه فرودست اعتراض کردند و بعد از آن هم به یکباره در آبان سال ۹۸ اعتراضات شروع شد که متاسفانه برخورد تندی با این اعتراضات صورت گرفت؛ در حالی که ریشه اعتراضات، مشکل معیشتی بود و نظام می‌توانست با برخورد مهربانانه با مردم، آن را کنترل کند اما متاسفانه این راهکار به کار گرفته نشد.

 

بخشی از سرمایه اجتماعی که در اثر شهادت سردار سلیمانی به دست آمده بود با دروغ برخی از مسوولین در خصوص سقوط هواپیما از دست رفت 

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه به مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، جمعیت کثیری از مردم بدون نگاه به رویکرد سیاسی و وضعیت معیشتی که نسبت به آن معترض بودند، در تشییع پیکر ایشان شرکت کردند که فرصت خوبی برای همدلی و اتحاد، ایجاد شده بود اما قدر آن فرصت را ندانستیم و با دروغی که به مردم درباره سانحه هواپیمایی گفته شد، به یکباره بخشی از سرمایه اجتماعی که در اثر شهادت سردار سلیمانی به دست آمده بود، از دست رفت.

 

 مردم انقلاب دوباره نمی‌خواهند/ نباید فرصت به تندروهای دو طیف داده شود 

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه مرم به دنبال انقلاب دوباره نیستند، اظهار کرد: مردم انقلاب دوباره نمی‌خواهند و من اعتقاد دارم گروه‌هایی که در خارج از کشور هستند و مردم را تشویق به خشونت می‌کنند، خیرخواه این نظام نیستند ولی نباید فرصت به تندروهای هر دوطیف هم داده شود.

 

 مردم ایران به دنبال کرامت و عزت هستند 

سلحشوری در پایان خاطرنشان کرد: بزرگان نظام باید بنشینند و به آنهایی که تصمیم‌گیر نهایی هستند بگویند که مردم ایران به دنبال کرامت و عزت هستند و ایزوله شدن در این کشور را نمی‌خواهند بلکه می‌خواهند با دنیا ارتباط داشته باشند؛ چراکه این مردم و اقشار ضعیف جامعه هستند که بیشترین تاثیر تحریم‌ها را در زندگی خود احساس می‌کنند و برای تامین دارو و غذا مشکل دارند؛ بنابراین ضرورت دارد در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------