آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

بیگدلی : با ورود به لیست سیاه FATF دریافت کمک‌های مالی بین‌المللی مشکل می‌شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , بیگدلی
یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ما به جای آنکه از کشورهای دیگر تقاضای فک یا لغو تحریم را داشته باشیم لازم بود نخست جواب پیشنهاد ایالات متحده را می‌دادیم که عنوان کرده بود می‌تواند به تهران برای مقابله با شرایط پیش آمده کمک کند که همین جواب می‌توانست فضای منعطف‌تری را در رابطه میان تهران و واشنگتن ایجاد کند.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با  ایلنا در ارزیابی فشار حداکثری ایالات متحده بر جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و همچنین تداوم آن به عنوان مهمترین چالش کشور در سال ۹۹ گفت: معتقد هستم که فشار حداکثری تاثیر خود را بر کشور اعمال کرده است و امروز نیز با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم نمونه‌های آن را کاملا حس می‌کنیم. از جمله این نمونه‌ها می‌توان به درخواست وام پنج میلیارد دلاری تهران از صندوق بین‌المللی پول و نامه رئیس‌جمهور به سران کشورهای جهان برای کمک به تهران در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد. 

 

وی ادامه داد: د این میان نباید فراموش کنیم که تحریم‌های ایالات متحده یکجانبه بوده و ارتباطی با سازمان ملل ندارد و از اختیارات خاص شخص رئیس‌جمهور آمریکا است. ما باید در مسیر مفاهیم اصلی دیپلماسی که به معنای داد و ستد کردن است حرکت کنیم تا فضا برای کاهش تنش و به تبع آن کاهش تحریم‌ها مهیا شود. 

 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز حتی با توجه به ورود کشور به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی امکان اعطای کمک مالی از سوی صندوق بین‌المللی پول و به طول کلی کمک‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌شود، گفت: آنچه وزارت امور خارجه در خصوص سنگ اندازی آمریکا در مسیر کانال مالی ایران  سوئیس که راهی برای خرید دارو در نظر گرفته شده بود نیز مطرح می‌کند ناشی از این است که وقتی ما لوایح FATF را نمی‌پذیریم معلوم است که سوئیفت که یک نهاد غیردولتی است به سمت ما بسته شده و در نتیجه قادر به انتقال پول برای خرید اقلام مورد نیاز نیستیم و در انزوای سیاسی قرار گرفته‌ایم و قطعا در آینده شرایط بدتری خواهیم داشت. 

 

بیگدلی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبانماه سال جاری و تاثیرات متقابل این انتخابات و ایران بر یکدیگر گفت: در انتخابات آمریکا، جمهوری خواهان از یک حد نصاب آرایی بصورت سنتی برخوردار هستند و دلیل آن نیز این است که اعضای این جمعیت دربسته با چند عامل شامل مسائل اقتصادی، وابستگی‌های مذهبی دینی و سیاسی به یکدیگر متصل می‌شوند و تمام لابی‌های قدرتمند صهیونیست نیز حامی جمهوری خواهان هستند. نگاه جمهوری خواهان برخلاف دموکرات‌ها به داخل آمریکا است و خیلی مباحث سیاست خارجی حتی مساله ایران برایشان در تصمیم‌گیری‌ها اهمیتی ندارد و آنها به دنبال افتخارآفرینی آمریکا هستند تا همیشه در راس هرم قدرت قرار بگیرد. 

 

وی افزود: البته مساله کرونا و کاهش ارزش سهام در این کشور و همچنین موفقیت‌های جو بایدن، نامزد حزب دموکرات می‌تواند بر انتخابات ایالات متحده تاثیر بگذارد که البته تا این زمان همچنان پیشتازی با دونالد ترامپ است و انتخاب مجدد او قطعا مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده و فشار را بیشتر می‌کند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------