آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

اتهامات جدید برادر رئیس جمهور | پرونده حسین فریدون وتو شده بود؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,حسين فريدون

 

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از تأييد کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مبني بر تخلف در نحوه جذب حسين فريدون براي تحصيل در مقطع دکترا، پرونده او را به قوه قضائيه ارجاع دادند.

 

آيا پرونده «فريدون» وتو شده بود؟

اين در حالي بود که يک روز پيش از اين تصميم نمايندگان مجلس، عضو هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس از خارج‌شدن پرونده فريدون از دستور کار خبر داد و گفت: در جريان از دستور کار خارج‌کردن بررسي پرونده حسين فريدون بايد مشخص شود، چه کسي وتو کرده و چرا هيئت‌رئيسه که نقش اساسي در اين بخش دارد، به تماشا نشست. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جريان جلسه علني ديروز مجلس گزارش کميسيون آموزش موضوع پذيرش و نحوه جذب آقاي حسين فريدون براي تحصيل در مقطع دکترا را بررسي کرده و در نهايت با اعمال ماده ۲۳۴ آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و ارجاع پرونده او به قوه قضائيه موافقت کردند.

 

جزئيات بررسي‌هاي انجام‌شده

سازمان سنجش آموزش کشور در تاريخ 31 فروردين 1393 طي نامه‌اي به‌صورت محرمانه - مستقيم، خطاب به رئيس وقت دانشگاه شهيد بهشتي، آقاي محمدمهدي طهرانچي، ضمن اشاره به درخواست آقاي حسين فريدون براي ثبت‌نام در پرديس دانشگاه شهيد بهشتي و اعلام معدل کارشناسي با نمره 17.38 و کارشناسي ارشد با معدل 17.75، اعلام مي‌دارد که «استفاده از نمره آزمون دکتراي سال 1392 براي پذيرش نامبرده با رعايت ساير ضوابط و شرايط آن دانشگاه شهيد بهشتي اعلام مي‌کند: لطفا اين نامه به‌صورت محرمانه به گروه فرستاده شده و در صورت مثبت‌بودن نامبرده جهت مصاحبه، به اطلاع جناب آقاي دکتر فريدون جهت هماهنگي برسد» (منظور از دکتر فريدون در اين يادداشت آقاي عبدالحسين فريدون، مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري و مديرکل دفتر وزارتي است). لازم به ذکر است، معدل کارشناسي اعلام‌شده از سوي سازمان با معدل واقعي تطابق ندارد و مطابق دانش‌نامه صادره از سوي دانشگاه آزاد اسلامي در تاريخ30 مرداد 1373 معدل ايشان با گذراندن تعداد 147 واحد درسي با ميانگين کل 13.33 بوده است.

 

سازمان سنجش دليل اين امر را خوداظهاري آقاي حسين فريدون هنگام اعلام معدل کارشناسي در سامانه سازمان اعلام کرده و وظيفه کنترل صحت اطلاعات پس از قبولي را مطابق دستورالعمل‌ها بر عهده دانشگاه شهيد بهشتي مي‌داند. کميته تحصيلات تکميلي گروه علوم اقتصادي و سياسي دانشگاه شهيد بهشتي در تاريخ 27 ارديبهشت 1393 تشکيل جلسه داده و طي مصوبه خود که به امضاي اعضاي گروه رسيده است و در تاريخ 31 ارديبهشت 1393 به رئيس وقت دانشکده ارسال شده است، اعلام مي‌دارد: «با توجه به آزمون کتبي و مصاحبه شفاهي و علمي و اعلام نتايج نهايي نوبت دوم 93-1392 دکتراي روابط بين‌الملل پرديس دانشگاهي، در اين مرحله امکان هيچ‌گونه تجديدنظر در نتايج اعلام شده ندارد و لذا پذيرش درخواست ايشان در اين دوره امکان‌پذير نمي‌باشد.

 

بديهي است ايشان مي‌توانند در نوبت بعدي آزمون اين رشته شرکت نمايد» و در نهايت پس از طي مراتب اداري در تاريخ 26 شهريور 1393 رئيس وقت دانشگاه شهيد بهشتي در نامه‌اي خطاب به معاون وقت آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه اعلام مي‌کند: «با توجه به نظر رئيس محترم دانشکده و بلامانع‌بودن ثبت‌نام ايشان از نظر دانشکده در پرديس ثبت‌نام به عمل آيد». نامبرده پس از ثبت‌نام در دانشگاه با حضور در دفتر اسناد رسمي شماره 36 تهران متعهد مي‌شود: «از اشتغال به هرگونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصي، دولتي و عمومي خودداري نموده و صرفا به امر تحصيل اشتغال داشته باشد».

 

تخلفات صورت گرفته در پرونده تحصيلي فريدون

کميسيون آموزش و تحقيقات با بررسي تمام مستندات قابل‌دسترسي و استماع اظهارات مسئولان ذي‌ربط اعلام مي‌دارد در موضوع ارجاعي در خصوص «پذيرش و نحوه جذب آقاي حسين فريدون براي تحصيل در مقطع دکترا»، بروز تخلفات و رعايت شئونات قانوني در موارد ذيل واقع شده و کميسيون در صورت رأي مثبت نمايندگان، خواستار ارسال پرونده به قوه قضائيه و مرجع ذي‌صلاح اداري است:

 

 1-اظهار معدل غيرواقعي براي دوره کارشناسي حين ثبت‌نام توسط آقاي حسين فريدون

2-تخلف از مفاد تعهد کتبي و محضري ثبت‌شده به شماره 192506 مورخ 12 اسفند 1394 مبني بر عدم اشتغال به هرگونه کار در دستگاه‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و مراکز مختلف اعم از خصوصي، دولتي و عمومي توسط آقاي حسين فريدون

3- عدم رعايت دستورالعمل‌ها و ضوابط قانوني توسط «دانشگاه شهيد بهشتي» در مطابقت اطلاعات اظهارشده توسط داوطلب با اسناد و مدارک مثبته

 4- عدم رعايت مراحل سنجش علمي به‌صورت کامل براي داوطلب توسط دانشگاه شهيد بهشتي.

 

 شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------