آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ایراد شورای نگهبان طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»/ تکذیب ادعای مجلس توسط شورای عالی امنیت ملی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان ایراد این نهاد به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اعلام کرد.  

 عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: امروز شورای نگهبان نسبت به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ایراد گرفت و برای مجلس  فرستاده شد و از آنجا که  طرح دو فوریتی بود پس از ایراد به مجلس ارسال شد. 

 

وی افزود: ایراد شورا نسبت به ماده ۶ این طرح بود زیرا زمان یک ماهه ای برای آن لحاظ کرده بودند که ابهام وجود داشت و شورا نسبت به آن ایراد گرفت و طرح فوق به مجلس ارسال شد.

 

به گزارش ایسنا، طبق ماده ۶  طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران،"دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف از جمله کشورهای ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند."

 

شورای عالی امنیت ملی ادعای مجلس را تکذیب کرد

مصوبات شورا صرفا از سوی دبیرخانه این نهاد اعلام می‎شود و طرح نهایی که امروز به تصویب مجلس رسید بر اساس روال جاری در نهاد قانون‎گذاری کشور تدوین گردیده است.

  

کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت:  مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواضع دبیرخانه شورا صرفا از سوی سخنگوی این نهاد اعلام می‎شود.

 

وی ادامه داد: «مطالبی که امروز به عنوان مصوبات شورا و تصمیمات دبیرخانه آن در برخی رسانه‎ها منتشر شد غیر دقیق است.

 

مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تصمیمات دبیرخانه آن در حکم اطلاعات محرمانه بوده و اعلام آن خارج از چارچوب ذکر شده مجاز نمی‎باشد.»

 

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت: «مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه نموده و دبیرخانه ملاحظات مد نظر را در این خصوص به مجلس اعلام کرده است. طرح نهایی که امروز به تصویب مجلس رسید بر اساس روال جاری در نهاد قانون‎گذاری کشور تدوین گردیده و حاصل نظر و اجماع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‎باشد.»

 

ساعاتی پیش، محمد حسین فرهنگی عضو هییت رییسه مجلس در واکنش به انتقاد سخنگوی دولت از مصوبه مجلس درباره برجام گفته با توجه به اینکه دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، بیان چنین اظهاراتی اهمیتی ندارد. مجلس برای این طرح هماهنگی های لازم را به عمل آورده و بیش از ۲ ماه با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مذاکره شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------