آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

روحانی: اگر واکسن مطمئن کرونا هم آمد باید مراعات‌ها ادامه پیدا کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
رئیس جمهور گفت: اقداماتی که از اوایل آبان ماه صورت گرفت و تاکنون ادامه داشته است کار بسیار خوبی انجام گرفته و آثار آن را وزرات بهداشت به ما اعلام کرده که مثبت بوده است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بود و کمیته‌های ستاد صدها جلسه داشته‌اند و ستاد نیز 420 مصوبه داشته که به 35 دستگاه اجرایی ابلاغ کرده و گزارش داده‌اند که 85 درصد مصوبات ما عملیاتی و اجرایی شده است.

 

وی افزود: اقداماتی که از اوایل آبان‌ماه در روند مبارزه با این ویروس انجام گرفت مهم بود و ابتدا برای 43 شهرستان، بعد در نیمه‌ی آبان برای 46 شهرستان و بعد در اول آذرماه با اعلام عمومی شد و شهرها به گروه‌های قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شدند. با این اقدامات کار بسیار خوبی انجام گرفت و وزارت بهداشت نیز اعلام می‌کند که آثار آن مثبت بوده است.

 

رئیس‌جمهور بیان کرد: همه این آثار مثبت با همکاری‌های مردم به وجود می‌آید و تا وقتی مردم احساس می‌کنند که این بیماری خطرناک است و برای حفظ سلامت خود، خانواده و هموطنان‌شان مراعات می‌کنند، در این زمینه پیشرفت می‌کنیم و البته محدودیت‌هایی که نیاز است را با توجه به وضعیت و شرایط آن‌جا اعلام می‌کنیم. امیدواریم با همکاری مردم شاهد شرایط بسیار مناسب‌تری باشیم؛ ما در حال حرکت به سمت کانال فوت 500 نفر در روز می‌بودیم و برخی پیش‌بینی‌ها می‌گفت که با آن روند شرایط بدتری می‌داشتیم ولی با اقداماتی که انجام گرفت، از عدد 400 به 300 رسیدیم و امیدواریم با همکاری مردم شرایط بهتری را داشته باشیم.

 

روحانی اظهار داشت: همه چیز در سایه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم تجمع و عدم تردد غیرضروری است و این باید در جامعه مد نظر باشد و اگر ترددها و تجمع‌ها شروع شود، مجددا با مشکل روبرو خواهیم شد. در اروپا با اینکه مقررات سختی اعمال کرده بودند، وقتی در تابستان مقداری گشایش ایجاد شد، الان می‌بینیم که چه وضعیتی دارند. اگر مراعات در جامعه مورد توجه نباشد و خدای ناکرده مردم حس کنند که شرایط عادی شده، یک‌ماه بعد به شرایطِ بد برمی‌گردیم و مراعات‌ها باید ادامه یابد.

 

وی ادامه داد: حتی اگر واکسنِ مطمئن هم در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم واکسیناسیون هم انجام بگیرد، باز هم باید پروتکل‌ها اعمال شود. اولا وقتی واکسن تزریق می‌شود، چند هفته طول می‌کشد تا اثر کند و نکته بعد این است که اینکه چند درصد موثر است را نمی‌دانیم و در کشورهایی که می‌خواهد شروع شود، نمی‌دانیم آثار این واکسن چقدر است و عوارض آن نیز برای دنیا روشن نیست. ممکن است این واکسن بعد از تزریق عوارض سوء داشته باشد و بعدها معلوم شود. نمی‌توانیم به واکسنی که هنوز در اختیار نداریم امیدوار باشیم و هر وقت هم پیدا شود، ظرفیت تولید در دنیا محدود است تا اینکه واکسیناسیون برای همه افراد نیازمند انجام شود؛ نباید مراعات پروتکل‌ها به امید واکسن کاهش یابد.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه البته هیچ واکسنی هم به‌طور 100 درصد اثربخش نیست و میزان اثر مشخصی دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌دانیم که واقعا این ویروس تغییری می‌کند که در این‌صورت واکسن‌ها هم باید تغییر کنند و این مسئله برای دنیا به‌طور دقیق روشن نیست و وظیفه داریم پروتکل‌ها را مراعات کنیم.

 

روحانی گفت: بارها تأکید کرده‌ایم که باید تعداد افزایش یابد و این کار آغاز شده و به رقم 100 هزار آزمایش در روز می‌رسیم و این می‌تواند کمک کند تا بیماریابی سریع‌تر انجام شود و افراد گرفتار تخت بیمارستان نشوند و زودتر بهبود یابند. هم‌چنین تأکید می‌کنیم که مبتلایان باید قرنطینه را مراعات کنند و باید با افرادی که قرنطینه را نقض می‌کنند، برخورد شود. این بسیار  تأسف‌بار است که فرد مبتلا که به او اعلام هم شده است، خانه را ترک می‌کند و می‌خواهد به سفر هم برود. باید جریمه اعمال شود و افرادِ در ارتباط با مبتلایان نیز مورد آزمایش قرار بگیرند.

 

وی اضافه کرد: تأکید می‌کنم هر زمانی که در کشور مراعات‌ها زیاد شد، چند هفته بعد شرایط مناسبی را داشته‌ایم و در فروردین و اردیهبشت‌ماه آثار اقداماتی که مردم انجام دادند را در اواخر اردیبهشت و خرداد دیدیم و اوضاع بهتر شد. بعد از آن که دوباره حس کردند که مشکلی نیست، فاصله‌ها کم و رفت و آمدها آغاز شد، با موج بزرگی روبرو شدیم و اگر اقدام دو-سه هفته اخیر نبود با مشکلات بزرگی هم مواجه بودیم.

 

رئیس جمهور از وزارت بهداشت، وزارت کشور و قرارگاه، کمیته‌ها، نیروی انتظامی و بسیج، اتحادیه‌ها، اصنافف تعزیرات و همه کسانی که در اجرای مصوبات کمک می‌کنند، تشکر کرد.

 

روحانی در ادامه گفت: وقتی پروتکلی را الزامی می‌کنیم و ستاد ملی هم آن را ابلاغ می‌کند، وظیفه خود ما مسئولین برای اجرا از مردم عادی بیشتر و بالاتر است؛ کسی که مسئولیت بالاتری دارد و مردم در حکومت به او نگاه می‌کنند و عملش تأثیرگذار است، اعم از وزرا و دستگاه‌های دیگر، باید بیش از دیگران مراعات کنند. اگر این کار را نکنند خدای ناکرده موجب می‌شود که مردم احساس کنند که این مصوبات خیلی لازم نیست و اگر ضروری بود چرا فلان اداره، وزارتخانه و فلان مقام عمل نکرد؟.

 

وی در ادامه بیان داشت: با همکاری مردم تعداد شهرهای قرمز از عدد 160 به 64 کاهش یافت و شهرهای قرمز هم نارنجی شد و مردم بدانند که هر جا بیشر مراعات کنند، محدودیت‌ها کاهش می‌یابد و هر جا هم که مراعات‌ها کم شود، افزایش می‌یابد. امروز گزارش داده شد که 7 شهرستان وضعیت فوق قرمز دارند و با استانداران و فرمانداران صحبت شد و این شهرستان‌ها شرایط صعودی دارند، بنابراین باید حتما برای این شهرستان‌ها اقدامات فوری و وسیع انجام شود تا دچار مشکل نشویم.

 

رئیس‌جمهور درباره شرایط تهران گفت: شرایط تهران نارنجی است ولی لبِ مرز هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط نارنجی تهران نباید تلاش‌ها را کاهش دهیم و باید مقررات اجرا شود که اگر این انجام نگیرد، شهری که نارنجی شده، دچار مشکل می‌شود و قرمز خواهد شد. همه یاری کنیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر از این مسئله‌ای که برای مردم ایجاد مشکل کرده عبور کنیم و مردم به سلامت باشند و امیدواریم با فوت و ابتلا و بستری کمتر و با کمک به کادر درمان از این پیچ عبور کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------