آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت: هیچ پیامی از طرف تیم بایدن دریافت نکرده ایم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ربیعی
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اظهارات کلی، مبهم، سلبی و شعاری مشکلی از بودجه و مردم را حل نخواهد کرد، گفت: بودجه از اختیارات دولت و رئیس‌جمهور است و شاکله بودجه نباید تغییر داده شود.

  علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری آنلاین سخنگوی دولت، گفت: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رییس جمهوری تازه ای خواهد داشت. رییس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه‌هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شدند.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز مسوولیت پذیری آمریکا و احترام آن به قوانین و هنجارهای بین المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید میراث و در واقع لکه ننگی که دولت پیشین به جا گذاشته را بطور گزینشی جبران کند. بدتر از آن میراث، تلاش برای استفاده از آن به عنوان ابزار فشار بر ملت هاست. مقاومت مردم ما تا امروز نباید جای شکی باقی گذاشته باشد که فشار و تحریم هرگز نمی‌تواند ما را وادار به تسلیم برابر زیاده‌خواهی کند.

 

ربیعی افزود: آمریکا بزودی فرصت تازه ای خواهد داشت که به جای عمل به وسوسه‌هایی که حاصل آن نقض گسترده حقوق بین الملل و جنایت علیه بشریت به شیوه‌هایی ظاهراً متمدنانه به بهای به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی و منافع مردم ایران و آمریکاست، با نیت و عمل صادقانه، بی قید و شرط به تعهدات خود مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بازگردد و افق‌های جدیدی را پیش روی مناسبات خود با ایران و جامعه جهانی ترسیم کند.

 

وی یادآور شد: اما در هر حال، این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران به رسوایی ماندگاری در تاریخ تبدیل شد؛ نه تنها برای آنهایی که متوهمانه درد و رنج بی سابقه ای را به مردم معصوم و بیگناه ما تحمیل کردند بلکه برای آنهایی در رسانه‌های فارسی و غیرفارسی زبان در خارج از کشور که بی شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن، در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.

 

ربیعی با بیان اینکه، مردم عاملان و همدستان این جنایت سازمان یافته اقتصادی را نه فراموش می کنند و نه می بخشند، عنوان کرد: اما متاسفیم کسانی نیز در داخل بودند که به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن بر زندگی مردم، دولت را در خط مقدم این مبارزه بی امان تخریب کردند در حالیکه با حداقلی از انصاف می‌توانستند ببینند که نه تنها این دولت در سال های قبل از آوار شدن تحریم‌ها بر سر مردم ما، یکی از درخشان‌ترین دوره های رشد اقتصادی را مدیریت کرد بلکه حتی در همین دوره نیز در شرایطی که بسیاری انتظار ابرتورم را برای سال جاری داشتند، مانع از تحقق آن شد و این مدیریت اقتصادی درست در زمانی اتفاق افتاد که بحران غیرمنتظره ویروس کرونا بار مضاعفی بر گرده دولت تحمیل کرده بود.

 

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: همچنین ما در کرونا با بیم و امید روبرو هستیم. تلاشهای صورت گرفته در هفته‌های قبل شرایطی را فراهم کرده که امروز ایران معکوس جهان حرکت می‌کند و ابتلا و مرگ و میر هر دو کاهشی است و از ۱۰ هزار و ۲۰۰ مرگ هم وطنان جلوگیری شد.

 

وی اضافه کرد: اما از یک سو گونه‌های جهش یافته از کرونا در انگلیس و برزیل و آفریقای جنوبی افزایش یافته و از سوی دیگر با انجام سفرهای غیرضرور و عدم رعایت پروتکل‌های روبرو هستیم و ما با موج جدید روبرو هستیم. و امروز وضع بیماری در آمریکا و اروپا بسیار خطرناک شده است. نیروی انتظامی اقداماتی را موثری را انجام داده و در نتیجه کنترل‌های کرونایی ۳۳ درصد از کل تصادفات و ۲۹ درصد از جان باختگان جاده ای کاهش داشته است.

 

اظهارات کلی، مبهم، سلبی و شعاری مشکلی از بودجه و از مردم حل نمی کند

ربیعی افزود: ما باید با اهتمام همگانی و خستگی ناپذیر این مسیر را به پیش ببریم هر گونه خستگی و عدم مراعات عزیزان بیشتری را از ما خواهد گرفت. همچنین دولت همه تلاش خود را برای تدوین لایحه بودجه ای واقعی و کارشناسی به کار بست و با وقوف کامل به آثار تورم و فشار اقتصادی به مردم و دهک های پایینی و نیز نیاز به افزایش سطح تولید و اشتغال جدید و با نگاهی به تلاش برای عقب راندن تحریم و کسب حقوق از دست رفته ملت ایران و ضرورت حضور اقتصاد ایران در بازارهای جهانی لایحه بودجه را تدوین کرده است.

 

سخنگوی دولت افزود: یک مشخصه واضح بودجه نویسی برای سال ۱۴۰۰ که بر اساس مقابله با تحریم و شکستن زنجیره های محاصره اقتصادی ایران و استفاده از فرصت‌های جهانی است این بودجه را در سیاستهای انبساطی متفاوت‌تر کرده است. نخستین اقدام دولت ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی بود و همچنین لایحه بودجه در معرض افکار عمومی قرار گرفت و به‌شکل شفاف همگان امکان مطالعه و  اظهارنظر  پیدا کردند.

 

وی افزود: اظهارات کلی، مبهم، سلبی و شعاری مشکلی از بودجه و از مردم حل نمی کند. بودجه از اختیارات دولت و رییس جمهوری است و نباید لایحه بودجه به طرح مجلس تغییر داده شود. ما امیدواریم با تعاملات بین مجلس و دولت بودجه ای با تفاهم و با هماهنگی در اجرا بتوانیم دریافت کنیم که در غیر این صورت، اگر به زمینه‌های اجرایی توجه نشود دولت در اجرا با مشکل مواجه می شود.

 

۹۸ درصد خانوار شهری و ۸۲ درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند

ربیعی گفت:  توسعه گاز رسانی در کشور، افزایش تولید گاز طبیعی در پارس جنوبی و تکیه بر توان داخل را در دستور کار خود قرار داد و اکنون شاهد روند رو به رشدی در این حوزه‌ها است. هم اکنون ۹۸ درصد جمعیت خانوار شهری و ۸۲ درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌ مند هستند و ۲۴ استان کشور، استان سبز گازرسانی محسوب می‌شود که این تعداد تا پایان امسال به ۲۸ استان می رسد و ۹۵ جمعیت کشور از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

 

سخنگوی دولت یادآور شد: تعداد شهرهای گازرسانی شده در سال ۹۲، (هزار و پنجاه و یک) ۱۰۵۱ شهر بود که این تعداد تا پایان امسال به (هزار و دویست و دوازده) ۱۲۱۲ شهر می‌رسد.

 

وی ادامه داد: تعداد روستاهای گازرسانی شده هم از سال ۹۲ تاکنون افزایش بیش از دو برابری داشته و از ۱۴ هزار روستا، اکنون به ۳۲۲۱۹ روستا گازرسانی شده رسیده است و این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به ۳۵ هزار روستا می رسد.

 

ربیعی اضافه کرد: تولید گاز در کشور نیز با شتاب قابل توجهی افزایش یافته تا جایی که تولید گاز شیرین ایران اکنون به روزانه ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است که به دلیل افزایش ۲.۵ برابری تولید گاز در پارس جنوبی از سال ۹۲ تاکنون بوده است.

 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: خطوط انتقال گاز کشور هم با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص کشور رکوردهایی تازه در انتقال گاز کشور ثبت کردند و این مقدار اکنون به روزانه ۸۱۸ میلیون متر مکعب رسیده است و ظرفیت انتقال روزانه ۸۷۰ میلیون متر مکعب گاز هم وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم و تمرکز صنایع پالایشی کشور بر روی طرح عظیم و فقط کارهای ابتدایی ستاره خلیج‌فارس و نیز اجرای طرح‌های بهینه سازی و توسعه‌ای در پالایشگاه‌های مهم کشور، کشورمان امروز نه تنها در مصرف بنزین به خودکفایی کامل رسیده است، بلکه به‌عنوان صادرکننده این فرآورده استراتژیک در منطقه و جهان شناخته می‌شود و در هفت ماه نخست سال جاری، حدود ۱.۴ میلیارد دلار درآمد از محل صادرات بنزین داشته است.

 

ربیعی افزود: این امر در حالی اتفاق افتاد که با توجه به مصرف افسارگسیخته بنزین در سال‌های گذشته، در صورتی که تمرکز لازم بر روی صنایع پالایشی و راه‌اندازی یکی پس از دیگری فازهای ستاره خلیج‌فارس محقق نمی‌شد، تولیدات پالایشگاهی‌ کشور کفاف نیازهای داخلی را نمی داد و در نتیجه رقم واردات بنزین افزایش می‌یافت که این امر می‌توانست در شرایط تحریم کشورمان را دچار بحران عمیقی کند.

 

وی ادامه داد: اعداد و ارقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که ظرفیت پالایشی ایران از ۱.۸ میلیون در سال ۹۲ به ۲.۳ میلیون بشکه در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.

 

ربیعی افزود: روند توسعه‌ای تولید و صادرات بنزین و ظرفیت پالایشی ایران در حالی در هشت سال گذشته رو به رشد بوده است، که صادرات فرآورده‌های نفتی ایران در فاصله سال‌های ۹۱ تا ۹۸، ۴ برابر افزایش یافته و از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۱، به حدود ۲۳ میلیون تن در سال ١٣٩٨ رسیده است؛ در این مدت همچنین ظرفیت تولید بنزین از ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در سال٩١ به ۱۰۷میلیون لیتر در روز در سال ۱۳۹۸رسید و ظرفیت تولید نفت گاز نیز از ۹۴ میلیون لیتر در روز در سال ۱۳۹۱ به ۱۱۳میلیون لیتر در روز در سال ٩٨ رسید.

 

سخنگوی دولت عنوان کرد: علاوه بر رشد کمی کشورمان در تولید فرآورده‌های پالایشگاهی اتفاق مهمی که در صنایع پالایشی کشور رخ داد، رشد چشمگیر تولید فرآورده‌های کیفی یورو در سال‌های گذشته بود، به نحوی که ظرفیت تولید بنزین با کیفیت یورو ۴ و ۵ از صفر در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۷۶ میلیون لیتر در روز در سال ۱۳۹۸ افزایش یافت.

 

وی یادآور شد: امروز کشورمان با تولید نزدیک به ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز خودکفا شده و مصرف ما کمی بیش از ۷۰ میلیون لیتر است، بنابراین این اعداد بزرگ و مهم به خوبی‌ نشان دهنده تحولات و اتفاقات مهمی هستند که در حوزه فرآورده‌های نفتی محقق شده است که اگر این سرمایه‌گذاری در زمان لازم انجام نمی‌شد، در شرایط فشارهای تحریم‌ها برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، کشور با بحران عمیقی روبرو می‌شد که وابستگی در بحث بنزین و بدون استفاده ماندن میعانات گازی از جمله مهم‌ترین آن‌ها بود.

 

ربیعی در پایان بخش نخست نشست خبری با ابراز تاسف از درگذشت شیده لالمی دبیر اجتماعی روزنامه همشهری، گفت: بعد از شنیدن خبر اولین جمله ای که ذهنم خطور کرد اینکه صدای گروههای خاموش، خاموش شد. او خبرنگار اخلاقی و فهیم در حوزه اجتماعی بود که روزنامه نگاری تحلیلی را در حوزه اجتماعی به خوبی می‌شناخت و قلم می‌زد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------