آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: امروز باید به مردم بگویم متاسفانه وارد موچ چهارم شدیم!/ واکنش رئیس جمهور به اظهارات حریرچی



روحانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
روحانی در واکنش به اظهارات حریرچی گفت: ستاد ملی کرونا یک سخنگو دارد؛ نمی‌شود هر کسی در تلویزیون چیزی بگوید. در مبارزه با کرونا همه باید یک صدا باشیم 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: در آستانه ماه عبادت ماه رمضان هستیم و امیدواریم از این ماه مبارک همه ما بتوانیم استفاده کنیم.

 

 وی افزود: در زمینه مساله کرونا متاسفانه سه خیز و موج را پشت سر گذاشتیم. از  ماه اسفند تمام تلاش‌های ما بر این بود که وارد موج چهارم نشویم ولی متاسفانه وارد موج چهارم شدیم که این موج چهارم عوامل متعددی دارد.

 

رییس جمهوری گفت: اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از عراق بود این بزرگترین عامل بود آن چه که امروز خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیمارستان را پر کرده است اگر از l رز خوزستان و ایلام، ویروس انگلیسی وارد این استان‌ها و وارد بقیه استان‌ها نمی‌شد،  حتما این موضوع را نداشتیم.

 

روحانی عامل دوم بروز موج جدید کرونا را ترددها و تجمعات فراوان در شب عید مخصوصا در هفته قبل از عید نوروز، عمدتا خرید و فروش‌ها، بازار و دست‌فروش‌ها و تجمعات مردم در محل کسب و کار عنوان کرد و گفت: عامل سوم خود مراسم عید نوروز است. این مراسم از هر لحاظ مراسم خوبی است اما امسال به دلیل کرونا، دید و بازدیدهای فروان و بدون مراعات انجام گرفت،  اکثرا مردم ماسک می‌زدند ولی برای خوردن شیرینی یا میوه ماسک‌ها کنار میرفت و یک فرد مبتلا بقیه را مبتلا می‌کرد.

 

وی علت چهارم را عروسی‌های فراوان در ماه رجب و شعبان عنوان و تصریح کرد: آنها هم متاسفانه مراعات نکردند. زمانی آدم باید خود مراعات کند و وارد این تجمعات نشود. اما زمانی خود فرد عامل می‌شود، عروسی دارد و دعوت می‌کند و افراد دعوت شده در رودربایستی قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند بروند که آنها هم نباید شرکت کنند اما اصل دعوت هم ایراد دارد. به هر حال افراد در عروسی ها یک جا جمع می‌شوند، پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

 

رییس جمهوری علت بعدی را سفرها بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی ذکر کرد و گفت: از قبل اعلام کردیم سفر در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است متاسفانه مراعات نشد؛ اما اگر در مناطق زرد و آبی هم سفر انجام می‌شد همه پروتکل‌ها باید مراعات می‌شد.

 

رییس ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: همه آنانی که مکلف به اجرای مصوبات ستاد در نهادها و ارگان‌های مختلف هستند، همه باید با تمام توان به صحنه بیایند. اگر برای مناطق قرمز و نارنجی مقرراتی را مشخص کردیم و این مقررات روی کاغذ بماند و دستورالعمل‌ها اجرا نشود، خاصیتی ندارد.

 

وی افزود : یکی از مشکلاتی که در این ایام عید با آن مواجه بودیم، این بود افراد مبتلا با تست مثبت به دید و بازدید عید و مسافرت رفتند این تخلف بسیار بزرگی است.

 

 روحانی با تاکید بر لزوم برخورد  شدید با متخلفانی که پروتکلهای بهداشتی رار عایت نمی کنند و افرادی که با تست مثبت  تردد می‌کنند، گفت: در این زمینه ها گاهی در برخی جاها خوب مراعات شد اما برخی جاها هم مراعات نشده است.

 

رعایت پروتکل ها ۵۶ درصد بوده است

روحانی خاطرنشان کرد: اگر دستورالعمل ها را مردم بالای ۹۰ درصد مراعات کردند دیگر موج ایجاد نمی‌شود و خطر بسیار کم ما را تهدید می‌کند اما اگر مراعات پروتکل‌ها به ۵۰ و ۶۰ درصد رسید خطر در کمین است، حتی اگر ویروس انگلیسی نباشد یا اینکه عید هم نباشد و ما باید پروتکل‌ها را کامل رعایت کنیم.

 

 وی یادآورشد: امروز آمار و ارقام به ما نشان داد که پروتکل‌ها به طور متوسط ۵۶ درصد مراعات می شود و این معلوم است که ما را درگیر می‌کند و این گرفتاری و ابتلا برای همه است.

 

رییس جمهوری با بیان این که در مبارزه با کرونا همه دنیا باید دست به دست هم دهند تا نقطه‌ای اطمینان بخش حاصل شود، گفت: یکی از این نقطه‌های اطمینان واکسن است. اگر واکسن به اندازه کافی تولید شود، و به اندازه کافی واکسیناسیون انجام شود، شاید در روند کنترل آن تاثیر داشته باشد. واکسن بی تردید هم در ابتلا و هم در مرگ و میر تاثیرگذار است بنابراین با همه توان و قدرت باید واکسن خارجی تا روزی که واکسن داخلی به بازار بیاید وارد کنیم.

 

روحانی خاطرنشان کرد: واکسن داخلی هم که به بازار آمد باید با همه توان برای حمایت از آن کمک کنیم شاید واکسن داخلی کافی باشد و نیاز به وارد کردن نباشد اما امروز باید همه توان خود را برای تهیه واکسن به کار بگیریم که مردم از این نعمت الان استفاده کنند.

 

 انتخاب سخنگوی ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از چند صدایی است

 وی با تاکید بر این که در موضوع مبارزه با کووید ۱۹ همه باید یکصدا باشیم، گفت: روزها و هفته‌های سختی در پیش رو داریم بنابراین نباید چندصدایی در این زمینه باشد. این که ما برای ستاد ملی کرونا یک سخنگو انتخاب کردیم برای جلوگیری از چند صدایی است. اگر بنا باشد هرکسی در تلویزیون مصاحبه کند و هر حرف و بیانی به کار بگیرد که نمی‌شود.

 

 رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: ما یک ستاد هستیم و وقتی تصمیم می‌گیریم همه با هم مسوولیم و همه باید از آن تصمیم حمایت کنیم. چند صدایی جز این که به دست ضد انقلاب و ایران بهانه می‌دهیم هیچ کار دیگری نیست و در کنار آن باعث خسته شدن کادر درمان می‌شویم.

 

 روحانی اظهار کرد: اگر کسی به ناروا بگوید مصوبه ستاد ملی را فلان نهاد اجرا نکرد، باعث خستگی و ناامیدی کادر درمان می‌شود چرا که می‌گویند وقتی نهادی با آن عظمت همکاری نمی‌کند ما برای چه کار کنیم. اگر هم بر فرض صحت هم دارد باید به آن نهاد گوشزد کنیم که وارد عمل شود و مصوبات را اجرا کند.

 

وی با بیان این که اگر ما در تبلیغات و سخن گفتن، مردم را دچار یاس و مشکل کنیم کار درستی نیست،  افزود: ما فکر می‌کردیم که موج چهارمی قرار است بیاید و همه تلاش ما این بود که وارد مرحله چهارم نشویم و به همین دلیل بیشترین مراقبت ما از فرودگاه‌ها بود و فلان پرواز از انگلیس ممنوع شد و در پروازهای اروپایی دقت شد اما متاسفانه از جای دیگری اتفاق افتاد و دیدیم که کلا از جایی دیگر بند را آب برده است و همه ویروس‌های انگلیسی از مرز عراق، ایلام و خوزستان وارد شده است.

 

 رییس دولت دوازدهم افزود: به هر حال الان این اتفاق افتاده است و وارد این مشکل شدیم. این مشکل واقعی است که باید هم واقعیت‌ها را بدانیم و همانجایی که لازم است بگوییم اما این که هرکس یک طور حرف بزند اینها به ضرر کشور است و همه باید مراعات کنیم.  امروز باید همه دست به دست هم دهیم یک دوره سخت ۱۵ روزه  پیش رو است که همه باید مراعات کنند چرا که بر دوش کادر درمان بار سنگینی است.  

 

وی بار دیگر تاکید کرد: در زمینه واکسن از همه توان دولت استفاده می‌کنیم که واکسن بیشتر وارد کشور شود و به تبع واکسیناسیون هم بیشتر شود و در داخل کشور هم بتوانیم واکسن داخلی را تولید کنیم.

 

روحانی در ادامه به تصمیمات گرفته شده در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تصمیم اول این است که ما امروز ۱۲ هزار تخت بیمارستانی آماده داریم. این تخت‌های بیمارستانی گاهی بیش از ۹۰ درصد آن آماده است و تجهیزاتی می‌خواهد که نیاز به ارز دارد. آماده کردن این بیمارستان‌ها با توان داخلی امکان پذیر است. بیمارستانی که تخت و پرستار و دکتر و آنچه برای کرونا لازم است، آماده است آن را افتتاح می‌کنیم تا تجهیزاتی که باقی مانده است را به مرور کامل می‌کنیم بنابراین همه توان را به کار می‌گیریم که در کوتاه ترین زمان ممکن این ۱۲ هزار تخت جدید وارد مدار شود.

 

رییس جمهوری تاکید کرد: از نظر استخدام کادر درمان همه کارهای لازم انجام گرفته است و در بهمن ماه سال گذشته مجوز صادر شده است و بقیه کار با نظر وزارت بهداشت و درمان است که کارهای استخدامی را سریعتر انجام دهد و این کار انجام بگیرد که مشکلی نباشد.  

 

 وی در ادامه گفت: امروز بسته حمایتی ماه رمضان را تصویب کردیم که ۶۰ میلیون نفر از آن استفاده خواهند کرد. بسته معیشتی ماهیانه پرداخت می‌شود و امروز یک نوبت اضافه به خاطر ماه رمضان پرداخت می شود. همچنین نیاز به تغییری در سقف بودجه برای موارد ضروری کرونایی بود که امروز آن را تصویب کردیم که به آن هم عمل می شود. در کنار آن افرادی که وام گرفتن که قبلا اعلام کردیم و مهلتی داده بودیم برای پرداخت تا پایان سال ۹۹، ۶ ماه دیگر تمدید کردیم که برای مردم توضیح داده می‌شود.  

 

 روحانی با تاکید مجدد بر برخورد قاطع با نقض کنندگان پروتکلهای بهداشتی گفت: مراکز بهداشتی باید آمادگی بیشتر برای پذیرایی داشته باشند و واکسن بیشتر را وارد می‌کنیم و در ساخت واکسن هم حتما حمایت خواهیم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------