آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

قالیباف: پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است



 قالیباف,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
قالیباف رییس مجلس تصریح کرد: در میانۀ این مسیر، دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند اما دستاوردِ غنی‌سازیِ ۶۰‌درصدی به طرف مقابل نشان داد که این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در جهت پیشرفت صنعت هسته‌ای تبدیل شده است. 

به گزارش جماران؛ رئیس مجلس با اشاره به اینکه غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در چارچوب قانون اقدام راهبردی انجام گرفت، گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصد در شرایطی که طرف‌های مقابل برجام دنبال تحمیل خواسته‌های خود با ترکیبی هماهنگ‌شده هستند، اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین بود.

 

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز یکشنبه ( ٢٩ فروردین) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور ضمن تبریک حلولِ ماه مبارک رمضان به همه مردم ایران، عموم مومنان و روزه‌داران، گفت: ماه رمضان، ماه فرصت‌های بندگی و ماه نزدیک‌شدن دلها به یکدیگر است. ماه رمضان، همان‌گونه که می‌تواند فرصت درخشانی برای خودسازی و نزدیک‌شدن یکایک ما به خداوند متعال باشد، می‌تواند فرصتی کم نظیر برای جامعه‌پروری و برپایی نهضت اجتماعی همدلی و مهربانی به شمار آید. مطمئن هستیم ملت مومن، مهربان و نوع‌دوست ایران عزیز با نقش آفرینی گروه‌های جهادی و مردمی در ماه رمضان امسال نیز همانند سال گذشته حرکتی کم‌نظیر و درخشان از جنس مواسات و همدلی رقم خواهند زد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: زنجیره‌ محبت و گذشت، مثل همیشه یکی از عوامل جلب رضایت و نصرت الهی برای عبور کردن از مشکلاتِ پیش روی ایران عزیز است و بویژه به عبور کشور از همه‌گیری کرونا مدد می‌رساند.

 

قالیباف در ادامه روز ارتش را به همۀ دلاورمردان غیور ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و اظهار کرد: ارتش با وقف کردن خود در راه آسایش و آرامش و امنیت مردم در همۀ زمان‌ها، شعارِ «ارتش فدای ملت» را به طور عینی محقق کرده است و تکیه‌گاهی قابل اعتماد و محبوب نزد ملت شریف ایران است.

 

رئیس نهاد قانون گذاری یادآور شد: در پایان هفته گذشته بار دیگر جوانان دانشمند و خداباور ایرانی، مجاهدتی کردند که مایۀ افتخار ایران عزیز شد. رسیدن به محصول اورانیوم با غنای ۶۰ درصد اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که پیام های سیاسی مهمی نیز به همراه داشت. دشمنان مردم ایران به فعالیت‌های تروریستی، علیه  صنعت‌ هسته‌ای دل بسته بودند و انتظار داشتند که با اقدامات تروریستی، فعالیت‌ هسته‌ای ایران متوقف و یا بسیار کُند شود؛ غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در چارچوب مادۀ یک قانون اقدام راهبردی، آنهم در مدت زمانی بسیار کوتاه، نشان داد که فاصلۀ زمانی میان تصمیم‌گیری و اقدام در صنعت هسته‌ای کشورمان با همت جوانانِ دانشمند ایرانی به کمترین میزان رسیده است.

 

وی اضافه کرد: می‌توان گفت که امروز ما هر آنچه را اراده کنیم با لطف خداوند متعال در مدت زمانی کوتاهی به آن دست خواهیم یافت. این غنی‌سازی و این دستاورد مهم به دشمنان ما ثابت کرد که صنعت هسته‌ای ایران بومی شده است و هر اقدام نسنجیده و هر اعمال فشاری بر عزم ملت ایران برای پیشرفت علمی، کاملا بی‌اثر است و هیچ کس نمی‌تواند مانع از پیشرفت‌ توقف‌ناپذیر ایران اسلامی شود. 

 

قالیباف تصریح کرد: غنی سازی ۶۰ درصدی، همچنین پاسخی قاطع به طراحیِ دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرایند مذاکرات بود. با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قفل‌های صنعت هسته‌ای شکسته شد و قدرتی برای تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای تولید کرد تا بتواند از این ظرفیت برای تحقق هدف رفع کامل همۀ تحریم‌ها استفاده کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در میانۀ این مسیر، دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند اما دستاوردِ غنی‌سازیِ ۶۰‌درصدی به طرف مقابل نشان داد که این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در جهت پیشرفت صنعت هسته‌ای تبدیل شده است.

 

قالیباف همچنین گفت: دشمنان مردم ایران، بارها مسیر تهدید و ارعاب ملت ایران را در چهار دهۀ گذشته تجربه کرده‌اند و هربار ناکام‌تر از قبل از آن میدان بیرون آمده‌اند و در عمل تجربه کرده‌اند که هر توطئه‌ای، ملت ایران را قوی‌تر می‌کند؛ با این وجود آنها همچنان به طراحی و اجرای این قبیل اقدامات ادامه می‌دهند و مطمئن باشند که هر بار، مردم ایران قوی‌تر و سربلندتر خواهند شد.

 

پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است

وی ضمن تاکید بر بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته‌ای توسط دستگاه های مسئول، تصریح کرد: بر این نکته نیز تاکید می‌کنم که پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است و در زمان مناسب انجام خواهد شد. 

 

رئیس نهاد قانون گذاری اظهار کرد: دشمن، در کنار اقدامات تروریستی، راهبرد فرسایشی کردن مذاکرات را نیز طراحی کرده است تا بتواند  تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را، بطور کامل مُعَطّلِ مذاکرات بدون هیچ نتیجۀ عملی کند؛ آنها می‌خواهند با فرسایشی کردن مذاکرات، خواسته‌های خود را با ترکیبی هماهنگ‌شده از فریب و فشار به ایران تحمیل کنند و مانع از دستیابی مردم ایران به اقتصاد بدون تحریم شوند. راهبرد مذاکرات فرسایشی با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب افشا شد و دشمن باید بداند که مردم و مسئولان در ایران با صدایی واحد مبتنی بر قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، فقط در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل خواهند کرد.

 

قالیباف یادآور شد: در صورتی که تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل رفع شود و آثارِ اقتصادیِ ملموسِ آن راستی آزمایی شود، ایران نیز تعهدات خود را عملی خواهد کرد. 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه دارم از همه مجاهدان صنعت هسته ای ایران اسلامی که این افتخار را برای کشور آفریدند، تشکر ویژه کنم و امیدوارم مذاکره‌کنندگان محترم دستگاه دیپلماسی کشور، بتوانند با حفظ اصول از منافع ملت شریف ایران صیانت کنند و در دستیابی به هدف رفع کامل و ملموس تحریم‌ها موفقیت حاصل کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------