روحانی:بیخودی نگوئیم بخاطر معیشت، مردم نیامدند/ نمی دانم برجام چه نیشی به برخی زده است؛ آیا ما معطل برجام ماندیم؟



 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس‌جمهوری انقلابی بودن را از یاد نبردن اهداف مهم عنوان کرد و گفت: نباید هدف‌های اصلی انقلاب، نظام و ایران را نباید به خاطر انتخابات فدا کنیم و اهداف بلند باید سر جای خودش باقی بماند. 

به گزارش  ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد مبارک امام رضا (ع) گفت: انقلابی بودن یعنی مصالح دنیای اسلام را رعایت کردن و اگر جایی هم اگر لازم است با حاکم وقت حرف زدن و با حاکم وقت همسایه شدن. خانه امام هشتم را کنار خانه مامون قرار دادند. برای اینکه مساله دنیای اسلام حفظ شود حتی امام سمتی (ع) را که نمی‌خواهد، با شرایطی می‌پذیرد. این موارد نکاتی از تاریخ زندگی امام هشتم است.

 

رییس جمهوری تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. در بحث انتخابات هم همین است هدف‌های اصلی انقلاب، نظام و ایران نباید به خاطر انتخابات فدا شود. اهداف بلند باید سر جای خودش باقی بماند.

 

روحانی گفت: بسیار خوشحال هستیم که بعد از قرن‌ها از ورود امام هشتم (ع) به سرزمین ایران و امروز مدفن آن حضرت در خراسان است که همچنان ملجاء همه عاشقان و علاقه‌مندان خاندان رسالت، ایرانیان، شیعیان و مسلمانان است و در همه روزهای سخت آن مضجع شریف، ملجاء ما بوده است و تا پایان خواهد بود و افتخار ما این است که پیرو راه امامان عزیزمان و پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم.

 

وی با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اصل انتخابات بسیار مهم و به یک مفهوم از ارکان نظام است. اگر گفتیم جمهوریت رکن بزرگ نظام است، جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد امکان ندارد بگویید جمهوریت داریم ولی در آن انتخابات نیست.

 

روحانی اضافه کرد: جمهوریت یک پایه بسیار مهم در کنار اسلامیت است و تمام توان ما باید این باشد که این پایه‌ها را حفظ کنیم. این پایه‌ها متزلزل شود کل نظام ما متزلزل می‌شود. انقلاب ما و همه تلاش‌ها که شده، همه خون‌ها، زندان‌ها و مجاهدت‌ها برای این بود که اسلامیت و جمهوریت در ایران عزیز محفوظ بماند.

 

همه باید به دولت منتخب کمک کنیم 

رییس جمهوری گفت: الحمدالله انتخابات به پایان رسید و وزارت کشور نظر رسمی خود و  آمار و ارقام را اعلام کرد. برادر بسیار خوب ما حجت الاسلام والمسلمین رییسی به عنوان کسی که آرای لازم را کسب کردند، ۱۸ میلیون رای کسب کرد و رئیس جمهور منتخب مردم شد.

 

روحانی افزود: همه باید کمک کنیم و فرقی هم نمی‌کند این دولت، دولت دوازدهم است یا فردا سیزدهم و چهاردهم است همه ما یک نظام و یک ملت هستیم و همه باید به هم کمک کنیم.

 

وی ادامه داد: به محض اینکه صبح شنبه آقای وزیر کشور به من اطلاع داد که از نظر ایشان تکلیف انتخابات تقریباً روشن بود، ۹۰ درصد آرا شمرده شده بود و نتیجه روشن بود و به من گفت که جناب آقای رئیسی رئیس جمهور شده، همان وقت تصمیم گرفتم و به آقای رئیسی زنگ زدم و به ایشان تبریک گفتم . همان وقت با ایشان قرار گذاشتم که ساعت ۱۱ خدمت ایشان بروم و طبق رسم متعارف سیاسی به دیدن کاندیدایی که بالاترین رای آورده بود، رفتم و حضوراً هم به ایشان تبریک گفتم.

 

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: البته در آن جلسه درباره مسائل سیاست خارجی، مسائل بین‌الملل مسائل داخلی مسائل اقتصادی در حدی که فرصت آن جلسه بود، بحث کردیم و آن جلسه را ما ادامه می‌دهیم. امروز ما جلسه دوم با رئیس‌جمهور منتخب داریم و بحث‌ها را ادامه می‌دهیم و باز هم جلسات مختلف را ادامه می‌دهیم.

 

 ادامه دارد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------