آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

رونمایی سپاه پاسداران از واکسن کرونای نورا /اولین دریافت کننده واکسن که بود؟



سپاه پاسداران ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
واکسن ضد کرونای «نورا» ساخت دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) سپاه با حضور وزیر بهداشت و فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سپاه نیوز؛ آیین رونمایی از واکسن کرونای  «نورا»  سپاه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه،  رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از فرماندهان و مسئولین در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله برگزار شد.

 

واکسن «نورا» با تلاش ۱۶ماهه ماه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌شده و از امروز به‌طور رسمی وارد فاز بالینی می‌شود.

 

 فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از یک محصول تمام بومی و ملی که به دست توانمند پژوهشگران و محققان کشورمان در دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و دانشگاه امام حسین علیه‌السلام ساخته‌شده است هستیم.

 

ابوالقاسمی از دانشگاه بقیةالله به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمت‌رسان در دوران کرونا نام برد و گفت: یکی از مهم‌ترین تحقیقاتی که هم‌زمان با خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در این دانشگاه به انجام رسید پروژه واکسن «نورا» بود که بحمدالله امروز به ثمر نشست و وارد فاز کارآزمایی بالینی شد.

 

وی افزود: این واکسن در شرایط علمی و به‌شدت سختگیرانه حاصل شد و فرمانده‌کل سپاه نیز تاکید زیادی برای اجرای دقیق و اصولی فرآیندها داشت.

 

وی با بیان این‌که اطلاعات علمی خود در زمینه تولید واکسن را در اختیار همگان قرار خواهیم داد اظهار کرد: در حلول مراحل تولید واکسن تمامی مستندات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و تمامی تست‌های آزمایشگاهی انجام شد و بحمدالله این محصول نوترکیب که عوارض ندارد به دست آمد و پس‌از طی فازهای بالینی در فاز عمومی واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

 

سرتیپ‌دوم پاسدار دکتر سید حسین صمدی نیا رییس بیمارستان بقیةالله(عج)   اولین دریافت‌کننده واکسن کرونای «نورا»  بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------