آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

بابک زنجانی اعدام می‌شود؟



بابک زنجانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس دیوان عالی کشور از قطعی شدن حکم بابک زنجانی خبر داد.

به  گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط گفت:قوه قضاییه در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال پیشرفت کرد؛ دو سال اخیر، دوران طلایی بود.

 

وی افزود:در این دو سال بیش از ۶۰ قاضی سلب صلاحیت شدند و در این موارد شخص رئیس قوه قضاییه در دادگاه‌ها حضور داشتند.

 

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد:اولین نقطه‌ای که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دست گذاشت، تخلفات باستی‌هیلز بود.به خاطر فساد ستیزی رئیس قوه قضاییه بود که مردم در این انتخابات به وی رای دادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم تصریح کرد: شخص ریاست قوه قضاییه با اذن رهبری اجازه یافت تا تخلفات انجام شده در آنجا را بررسی کند.

 

رئیس دیوان عالی کشور گفت: شخص رئیس قوه قضاییه اولین کاری که نسبت به تخلفات صورت گرفته در این پرونده انجام داد، اعلام اشتباه کرد و پرونده را به دیوان عالی کشور ارجاع داد.

 

وی افزود: این پرونده، پرونده ساده ای نبود و شاید دو ماه طول کشید من شخصا تمام مدارک، اوراق و قوانین آن را مطالعه و در نهایت به وظیفه خود عمل کردم و رای قانونی را دادم و پس از آن آرای قبلی را که بر اساس آن شهرداری محکوم شده بود که آنجا را تفکیک کند و پروانه ساخت دهد و شهرداری هم به رای مربوطه هیچ اعتراضی نکرده بود، نقض کردیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم بیان کرد: این پرونده مصادف شد با تحولات قوه قضاییه که رئیس قوه قضاییه به موضوع ورود کرد و البته مخالفت هایی هم از سوی دستگاه ها و ادارات مختلف در این پرونده مطرح شد.

 

وی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حکم اعدام «بابک زنجانی» قطعی است؛ اگر برای بازگرداندن اموال همکاری کند، ممکن است تخفیف بگیرد.

 

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده طبری گفت:پرونده «طبری» خیلی حساس و سنگین بود و دیوان عالی کشور حق اینکه مجازات را تغییر دهد ندارد و فقط می تواند بگوید شکل دادرسی رعایت شده است یا خیر. رسیدگی‌ میزان جرم با دادگاه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم اظهار کرد: دیوان عالی کشور مرجع نهایی شکایت است. اکثر پرونده ها در استان ها قطعی می شود و ما چون باید نظارت کنیم به شهرستان ها می رویم و ایرادات پرونده ها را بررسی می کنیم.

 

وی افزود: پشتوانه من در رسیدگی به پرونده‌های سنگین، رئیس دستگاه قضا بوده است.

 

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه متاسفانه کمتر کسی سراغ یادگیری قانون می‌رود گفت: چرا کسی که بدون گواهینامه رانندگی می کند، جرم محسوب می شود، این قوانین باید اصلاح و از سیستم قضا حذف شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: به حاج قاسم ارادت داشتم؛ با روحیه‌ای که داشت، عاقبت کارش شهادت بود.

 

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: سخت‌ترین دوران دولت‌ها برای ما، دولت فعلی بود که وعده‌هایی داد و محقق نشد، رئیس جمهور منتخب پای وعده‌هایش بایستد.

 

وی افزود: امیدی که در دل مردم نسبت به دستگاه قضا روشن شده، نباید از بین برود.

 

رئیس  دیوان عالی کشور تصریح کرد: رئیس جدید قوه قضاییه باید مردمی باشد و درد دل مردم را گوش دهد و به حقوق مردم توجه کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در مورد حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ریاست جدید قوه قضاییه گفت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بسیار انسان پر کاری است و دیوان عالی کشور در کنار وی خواهد بود.

 

وی درباره ماجرای تاثیرگذاری یک وکیل زن بر یک قاضی و برخورد با طرفین تصریح کرد: من در جلسه خصوصی مطرح کرده بودم و با قاضی پرونده هم‌برخورد شد.

 

رئیس دیوان عالی کشور درباره دوران طلبگی و ازدواجش گفت: دوران طلبگی من یک دوران استثنائی بود.کل پول من که می خواستم ازدواج کنم ۲ هزار تومان بود. با ۲ هزار تومان ازدواج کردیم و همه خرج شد و هیچ پولی نداشتیم. پدر ما هم هیچ چیزی نداشت. خانم من از خانواده ای به خانه من آمد که مرفه بود و من هیچ چیزی نداشتم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------