آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: عزاداری موجب شادابی جامعه می شود



 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
حجت الاسلام محمد قمی در آیین "اذن عزا"، ویژه آغاز عزاداری ماه محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: ما به عنوان مردم و ملت امام حسین(ع) اجازه نمی‌دهیم که تعظیم شعائر حسینی افول کند.   

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمد قمی در آیین "اذن عزا"، ویژه آغاز عزاداری ماه محرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: ما به عنوان مردم و ملت امام حسین(ع) اجازه نمی‌دهیم که تعظیم شعائر حسینی افول کند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آثار و برکات عزاداری سیدالشهدا(ع) تنها در کاهش آمار جرم و جنایت نیست، آنان که مساله را عمیق‌تر بررسی کرده‌اند می‌گویند که در سنجه‌های مردم‌شناسانه در افکارسنجی و پیمایش‌های صورت گرفته، شادابی، طراوت و روحیه جامعه نیز متاثر از آن رشد و ارتقا یافته است.

 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ وی ادامه داد: اصل نگاه ما هم به آسمان است، برای اینکه به ادعیه امام زمان(عج) این بلیه از جامعه رخت بربندد. همه مسوولیت پذیر و مراقب و آداب‌دان هستیم. هیاتی‌ها و روضه خوانان آداب‌دان هستند و ضوابط و قواعد را مراعات می‌کنند و از قدیم این گونه بوده است و این حرف جدیدی نیست.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عزاداری اما حسین (ع) هویت و شناسنامه ما است و دلدادگی به سیدالشهدا در خون این ملت ریشه دارد. شهید سلیمانی گفتند که "ما ملت امام حسینیم"، حماسه و عدالت طلبی در ذات این ملت است. از سیدالشهدا فراگرفتیم که زیر بار حرف زور نرویم. این ریشه در تعلق خاطر با معرفت ما به حقیقت وجودی سیدالشهدا دارد.

 

حجت الاسلام قمی گفت: پرچم مشکی زدن و مشکی پوشیدن و به یاد سیدالشهدای عالم، فضاسازی و ذکری به میان آوردن مهم است و همه دستگاههای حاکمیتی موظفند، ولی این مردم هستند که منتظرند ماه محرم برسد و دلدادگی خود را به ظهور و بروز برسانند. اینها هستند که اقامه عزا و تعظیم شعائر می‌کنند.

 

در مراسم اذن عزا که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نمایندگان هیاتهای مذهبی در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی برگزار شد، پرچم متبرک حرم رضوی به نمایندگان هشت هیات عزاداری داخلی و خارجی به نمایندگی از هیاتهای عزاداری کشور تقدیم شد و با برافراشتن پرچم سیاه بر گنبد حرم رضوی، ضریح مطهر امام هشتم(ع) سیاهپوش شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------