آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

نماینده مجلس: اوجی صراحتا درباره فهرست اموالش دروغ گفت!



وزیر پیشنهادی نفت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت پرداختند. 

به گزارش ایسنا، بررسی صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

 

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

 

موافقت کمیسیون انرژی با اوجی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی نفت منطبق با اسناد بالادستی است.

 

کمیسیون صنایع صلاحیت اوجی را تایید کرد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون اوجی را برای تصدی وزرات نفت مناسب تشخیص داد.

 

عسگری: تجربه وزیر پیشنهادی نفت بیشتر در حوزه گاز است

مهدی عسگری نماینده مردم کرج به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: تجربه وزیر پیشنهادی نفت بیشتر در حوزه گاز می باشد.

 

چنارانی: برنامه وزیر پیشنهادی نفت برای مناطق محروم پرنفت و گاز چیست؟

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت اظهار کرد: حرکت جهان به سمتی است که تولید نفت محدود شده و در نتیحه ثروت زیرزمینی تجدیدناپذیر به ثروت روزمینی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود. برنامه وزیر پیشنهادی نفت در این خصوص چیست؟

 

 

نقدعلی: وزیر پیشنهادی نفت توانایی فروش نفت را ندارد

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر به عنوان مخالف جواد اوجی؛ وزیر پیشنهادی نفت بیان کرد: فروش نفت و گشایش راه برای آوردن ارز آن به کشور نیازمند جرأت و جسارت ویژه‌ای است که هنوز توانایی وزیر پیشنهادی نفت در این حوزه به بنده اثبات نشده است.

 

 نادران: اوجی درباره اموال و دارایی‌هایش خلاف واقع می‌گوید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به جریان پاکدستی اعتماد کردند و انتظار دارند که جریانات کشور بر این مبنا حرکت کنند.

 

به گزارش ایسنا، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت، بیان کرد: آنچه که برای ما در سال‌های اخیر بیش از هر چیز اهمیت پیدا کرده این است که مردم به جریان پاکدستی اعتماد کردند و انتظار دارند که جریانات کشور بر این مبنا حرکت کند. بنده بیش از اینکه به کارآمدی افراد نگاه کنم به سلامت و پاکدستی آنها توجه می‌کنم.

 

وی افزود: امروز در کشور نفوذ از پنجره فساد وارد شده و اگر امروز فخری زاده های ما را می زنند به دلیل فساد در نقطه هایی است که باید این رصد را انجام می داد.

 

نادران در ادامه با تبریک هفته دولت گفت: امیدوارم آنچه که می گوییم و می شنویم برای رضای خدا باشد. در مجالس گذشته بحث جدی بین ما و دوستانمان مطرح بود که حیف و میل، حیف‌اش بدتر است یا میل، آن که به دوستان عرض می‌کردم تا میل نباشد حیفی اتفاق نخواهد افتاد.

 

نماینده مردم تهران گفت: در دو جلسه ای که با آقای خطیب داشتم عرض کردم آنچه که در مورد ۸۸ و قم و... می‌گویند به کنار، با آنچه با فساد در وزارت شکل گرفته چه خواهید کرد؟ ما مدیران پاکدست می‌خواهیم. نهادهای اطلاعاتی و امنیتی باید سلامت ترین افراد باشند. در جلسه با وزرای دیگر هم این را مطرح کردم.

 

نادران خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با آقای اوجی داشتم بیان کردم که قصد من راستی آزمایی است نه اقرار به چیزی. چند نکته را به ایشان گفتم که بدانن من چه چیزهایی می‌دانم اما متوجه نشدند. به ایشان گفتم لیست اموالتان در شبکه های اجتماعی پخش شده که آقای اوجی پاسخ دادند که کدام‌ها را می‌گویید. گفتم همه ۲۹۰ نفر دیده اند، شما چطور ندیده اید.

 

وی ادامه داد: از ایشان سوال کردم چه دارید؟ که پاسخ دادند ۳ آپارتمان یکی در هروی، یکی ارثیه خانمم است و دیگری هم برای پسرم است. استعلام گرفتم و ۹ مورد اموال ایشان را اعلام کردند. کسی که به این صراحت خلاف واقع می گوید جاهای دیگر هم اینگونه است.

 

نادران گفت: درباره موضوع دیگری از ایشان سوال کردم که پاسخ دادند آقای رستم قاسمی و فرد دیگری رفته اند کاری انجام دادند و فرد شاکی علیه من رفته شکایت کرده است. گفتم چه پدر کشتگی داشته است.

 

وی افزود: دوستان استناد می کنند که گزارش های اطلاعات و نهادهای امنیتی اینگونه و آنگونه است، اما گفتم پرونده های دیمیتریس کامبیس و دکل های گمشده و کشتی های مملکت زمانی رو شد که او از فرودگاه حضرت امام (ره) از کشور خارج شد. آیا نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نبودند؟.

 

حبیب زاده بوکانی: اوجی  با مسائل حوزه نفت و انرژی آشناست

انور حبیب زاده بوکانی نماینده مردم بوکان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت:  اوجی فردی توانمند بوده و از شجاعت، بصیرت و آگاهی فوق العاده ای برخوردار است، وی از بدنه صنعت نفت و آشنا با مسائل حوزه نفت و انرژی می باشد، بدیهی است که با تجاربی که در این حوزه دارد می تواند در این وزارتخانه به خوبی تاثیرگذار باشد.

 

بابایی کارنامی: اوجی تجربه مدیریتی و روحیه جهادی دارد

علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: ساختار سازمانی برای وزارت نفت بسیار مهم است. یکی از موضوعات این وزارت خانه مسئله کارکنان آن است که نیروهای متخصصی هستند که در شرایط سختی روزگار می‌گذرانند. بی‌عدالتی در ساختار سازمانی باید رخت بربندد.

 

اوجی: اقدامات مهمی برای فروش نفت پیاده می کنم

اوجی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در تشریح برنامه های خود گفت: رویکرد فعالی برای دور زدن و بی اثر کردن تحریم ها در پیش گرفته و با استفاده از روش های موجود و سایر روش ها اقدامات مهمی را برای فروش نفت پیاده کرده و در این راه از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی استفاده می شود.

 

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۱۷ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور،  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیرو مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------