آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

نماینده مجلس: اگر دولت بگوید پول ندارم، مجلس با شجاعت لایحه رتبه‌بندی معلمان را از دستور کار خارج می کند



 نماینده مردم بجنورد,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده مردم بجنورد در مجلس انقلابی یازدهم گفت: افزایش ۲ میلیون تومانی مشکل مالی معلمان را حل نمی‌کند. پیشنهاد می‌شود لایحه را از دستور خارج کرده و فوق‌العاده معلمان را پرداخت کنید و هر زمان که اعتبار لازم تامین شد، دوباره آن را در دستور کار قرار دهید.

  محمد وحیدی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۶ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان تاکنون سه بار با اولویت در صحن مجلس بررسی شده اما هیات رییسه اعداد و ارقام مختلفی را درباره اجرای این لایحه اعلام کرده‌اند.

 

نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس یازدهم، افزود: اگر دولت توان پرداخت اعتبار این لایحه را ندارد صراحتا اعلام کند و مجلس شورای اسلامی هم با شجاعت آن را از دستور کار خارج کند.  

 

وحیدی خاطرنشان کرد: افزایش ۲ میلیون تومانی مشکل مالی معلمان را حل نمی‌کند. پیشنهاد می‌شود لایحه را از دستور خارج کرده و فوق‌العاده معلمان را پرداخت کنید و هر زمان که اعتبار لازم تامین شد، دوباره آن را در دستور کار قرار دهید.

 

وی افزود: اعتبار مجلس و دولت با این رویه خدشه‌دار می‌شود. چرا که اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی بار مالی برای دولت دارد، اجازه دهید لایحه به شورای نگهبان رفته و این شورا به آن رسیدگی کند.

 

در ادامه، «عبدالرضا مصری» که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: مجلس شورای اسلامی یکپارچه به اجرای رتبه‌بندی معلمان تاکید دارد و اگر بخواهد از کنار آن بگذرد، می‌تواند آن را به همین شکل تصویب کرده تا در شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ به آن وارد شود و دولت را ملزم به تامین منابع کند.

 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نمی‌خواهد این لایحه را به حال خود رها کند و هیات رییسه مجلس جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده تا در نهایت آنچه که مصوب می‌شود، قابلیت اجرا داشته باشد.

 

مصری خاطرنشان کرد: مجلس برای فرهنگیان و جایگاه آنها ارزش قائل است. همه ما ارزش و حق معلم را می‌دانیم و نمی‌خواهیم این لایحه بی‌سرانجام باقی بماند.

 

  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------