آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

یک فعال سیاسی: دولت ، فاقد برنامه و ایده هایش ، اغلب شعاری و غیرقابل اجراست



ظریفیان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
ظریفیان گفت: چه مجلس و چه دولت باید به این سمت گام بردارند که کارگزاران توانمندتر بر سرکار بیاورند تا ایده‌ها و طرح‌های متناسب با شرایط کنونی ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد.

به  گزارش ایلنا؛ غلامرضا ظریفیان ، در پاسخ به این سوال که نمایندگان رفتاری را در قبال دولت در پیش گرفتند که از تلاش آن‌ها برای حضور رئیسی در انتخابات فاصله بسیاری دارد؛ زمانی ‌۲۰۰ نفر از آنان برای حضور رئیسی در انتخابات نامه نوشتند و دعوت به عمل آوردند اما امروز مشاهده می‌کنیم بحث استیضاح وزرا را مطرح می‌کنند و تندترین انتقادات را به دولت می‌کنند، چرا امروز مجلس می‌خواهد با این رفتارها خودش را به نوعی از اتفاقات دور کند، گفت: به نظر می‌رسد مجلس به دلایلی شتاب‌زده و در عین حال با تصور غلط از توانایی به برخی از ورزای معرفی شده از سوی آقای رئیسی رأی اعتماد داد؛ امروز هم که کار به مرحله عمل رسیده کاملا واضح است که تصورات‌شان با واقعیت‌ها بسیار متفاوت است. 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: این انتظار غیرمنصفانه از دولت آقای رئیسی است که در یک مدت کوتاه بخواهد دست به تغییرات مناسب در عرصه اقتصادی بزند؛ اما حداقل انتظار در این چند ماه از افراد و اشخاصی که در عرصه اقتصاد و خدمات اجتماعی قبول مسئولیت کرده‌اند، این بود که یک طرح قابل دفاع یا یک راه‌حل قابل اجرایی ارائه کنند تا حداقل امید در جامعه به وجود بیاید.

 

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مشکل دولت آقای رئیسی در عرصه اجتماعی و اقتصادی این است که به غیر از یکسری عبارات کلان و بعضاً شعاری، هیچ ایده روشنی که بتواند از طرف جامعه علمی، اجرایی و تجربی مورد تائید قرار بگیرد، ارائه نداده است.

 

ظریفیان با بیان این‌که گفته می‌شد یک دولتی بر سر کار خواهد آمد که می‌تواند مشکلات و مسائلی که از گذشته رسوب کرده و پیچیده شده است را حل کند یک توهم است، اظهار داشت: مسائل در کشور ما بیش از این که مشکل عاملیت داشته باشند، مشکل ساختار و انباشت چالش‌های حداقل ۲ الی ۳ دهه اخیر را دارند به طوری که حتی مدیران چند برابر توانمندتر از مدیرانی که امروز بر سرکار هستند هم به یکباره و به راحتی نمی‌توانند این مشکلات را حل کنند و این آن توهمی بود که دولت جدید ذهن خودش داشت!

  

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم جانب انصاف را بگیریم، دولت جدید در این چند ماه اخیر نمی‌توانست بخشی از این مشکلات را حل کند، اما مسئله‌ای که مطرح می‌شود این است که کسانی که نقش مهم و موثری را در مسائل اجتماعی و اقتصادی در دولت دارند، حتی ناتوان از این هستند که یک ایده و طرحی را ارائه کنند که مجلس بتواند بر آن‌ صحه بگذارد تا با اتکا و استناد به آن‌ها مسائل و مشکلات را بتواند گام به گام حل کند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به طور مثال در مسئله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان علیرغم همه آن شعارهای پر طمطراقی که در ۲ الی ۳ ماه اخیر داده شد، در عمل مشاهده کردیم چگونه دولت جدید متوجه شد  به همین راحتی‌ها نمی‌تواند دست به اصلاح آن بدون یک پشتوانه نظری، عملی و داشتن یک سرمایه اجتماعی جدی بزند؛ چراکه اگر بزند ممکن است جامعه با مسائل جدی روبه‌رو شود.

 

وی افزود: در عرصه اشتغال و کاهش تورم هم همین مسئله را مشاهده می‌کنیم، وزیری که امروز در مسند وزارت دارایی قرار گرفته است، سال گذشته در همین زمان این مسئولیت را نداشت، تصورش این بود که با تغییراتی کاهش ۱۵ درصدی تورم روبه‌رو خواهیم شد اما در عمل مشاهده می‌کنیم چقدر آن ذهنیت‌ها از  واقعیت‌های اقتصادی کشور دور است.

 

ظریفیان درباره این‌که این روزها انتقادات زیادی به دولت از سوی نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد، گفت: مجلسی‌ها با هر نگاه سیاسی که دارند باید در حوزه‌های انتخابیه به مردم پاسخ دهند. امروز مشکلات حادی وجود دارد که به اعتقاد من نمایندگان هم  کم کم به واقعیت‌ها نزدیک شده‌اند و فکر می‌کنم برای کاهش مشکلات از یک سو نیازمند یک ایده درست و متناسب با شرایط کنونی کشور هستیم و از سوی دیگر نیازمند عاملیت‌ها و کارگزارنی هستیم که توانایی آن را داشته باشند تا این ایده‌ها را محقق کنند.

 

وی یادآور شد: افرادی که امروز بر مسند قرار دارند، به دولت قبل نقدهایی می‌کردند مبنی بر این‌که چشمش را به مسئله برجام دوخته است، امروز هم به نظر می‌رسد واقعیت‌ها در این دولت همین است اما بیان نمی‌کنند چرا که امروز واقعیت‌ها آن‌ها را به این سمت می‌برد که تا ما یک گام اساسی در برداشتن حل  مسئله تحریم‌ها برنداریم، نمی‌توانیم گره‌های محسوسی را از مشکلات اقتصادی کشور باز کنیم.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: مجلس و دولت باید به این سمت گام بردارند که کارگزاران توانمندتر بر سرکار بیاورند تا ایده‌ها و طرح‌های متناسب با شرایط کنونی ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته باشد این کار هم را باید به فال نیک گرفت و این اتفاق را نباید امر مچ‌گیری تصور کنیم.

 

وی تاکید کرد: اگر هم مجلس و هم این دولت به این جمع‌بندی برسند که سنجیده‌تر، توانمندتر و با تدبیرتر مسائل را جلو ببرند، باید تقویت‌شان کرد که با روی کار آمدن نیروهای توانمند و ارائه ایده‌های معقول‌تر می‌توانیم امید داشته باشیم تا حدی برخی از مشکلا ت مردم حل شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------