آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

ظریف چگونه عادل الجبیر را در نشست وین خاموش ساخت؟



اخبار,اخبارسیاسی,علی خرم

توافق هسته ای باعث گشایش درهای مذاکرات و تعامل سازنده ایران با غرب شد و با از میان تحریم های سیاسی آمریکایی ها توانستند در مورد مسائل منطقه ای با ایران تعامل کنند.

علی خرم نماینده سابق ایران در سازمان ملل گفت: توافق هسته ای باعث گشایش درهای مذاکرات و تعامل سازنده ایران با غرب شد و با از میان تحریم های سیاسی آمریکایی ها توانستند در مورد مسائل منطقه ای با ایران تعامل کنند.

دیپلمات پیشین ایران در گفتگو با تیک  اظهار داشت: آمریکایی ها می دانستند که اگر قرار است مشکلات منطقه حل شود بدون حضور ایران ممکن نیست و این در حالی بود که عربستان به شدت تبلیغ می کرد که بطور یک جانبه میتواند مشکلات منطقه را حل کند.

وی افزود:حرف های عادل جبیر کاملاً غیر منطقی و به دور از واقعیت است قبل از اجلاس وین وی کرار برای ایران خط و نشان می کشید و به شدت با حضور ایران مخالف بود بطوری که با جو سازی میخواست ضمن کم رنگ کردن نقش ایران در حل بحران سوریه وانمود کند که ایران هیج جایگاهی در حل این بحران ندارد اما مشاهده کردیم که ایران نه تنها نقش بسیار کلیدی در مذاکرات داشت بلکه مورد استقبال چشمگیر سایر کشورهای عضو قرار گرفت.

خرم تصریح کرد:دیپلماسی ایران در آن اجلاس باعث به انزوا رفتن عربستان و شخص عادل الجبیر شدو تمام نقشه های وی نقش برآب شد بطوریکه با آن همه هیاهویی که وزیر خارجه عربستان به پا کرده بود که لازمه توافق برکناری بشار اسد است ما دیدیم که دیپلمات های ایران با اقتدار کامل این موضوع را تثبیت کردند که تعیین آینده بشار اسد صرفاً بر عهده مردم سوریه است و هیچ کشوری حق دخالت و تصمیم گیری ندارد .

دیپلمات پیشین ایران گفت:دیپلماسی ایران به حدی موفق عمل کرد که عربستان و کسانی که حامی تروریست های سوریه بودند نه تنها به انزوا رفتند بلکه مشاهده می کنیم با پیوستن روسیه به ائتلاف تروریست های که از جانب عربستان و برخی کشور ها تغذیه می شدند الان  مورد آماج بمباران نیروهای ائتلاف قرار گرفتند . مردم سوریه هم توانستند با هوشیاری ایران از نقش خود در تعیین سرنوشت کشورشان در انتخاباتی آزاد و تحت نظارت سازمان ملل برخوردار شوند.

وی در پایان افزود:خوشبختانه نتیجه این نشست و مشروعیت پیدا کردن مبارزه دولت سوریه با مخالفان باعث شد که کشورهای غربی به آن  اذعان کنند که دیگر مخالف خوب یا معتدل که اقدام مسلحانه میکند وجود ندارد و هر کس که اقدام به عملیات مسلحانه کند به لیست تروریستها اضافه می شود و اگر مخالفتی دارد می بایست اسلحه را کنار گذاشته و با ورود به عرصه مبارزات سیاسی خواسته خود را دنبال کند و این میتواند به رسیدن به ثبات و اتحاد در مقابله با داعش و سایر گروه های تروریسی کمک کند.

 اخبار  سیاسی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------