تاثیر عجیب بار الکتریکی توده های حشرات بر اتمسفر



تاثیر عجیب بار الکتریکی توده های حشرات بر اتمسفر،اخبار علمی،خبرهای علمی
پژوهشگران بین المللی در یک تحقیق عجیب متوجه شده اند که اجتماع حشراتی نظیر زنبور عسل می تواند بار الکتریکی اتمسفر را با تغییراتی قابل توجه روبرو کند.

به گزارش سیناپرس، محققان بین الملل با اندازه گیری میدان های الکتریکی دور و بر توده های زنبور عسل دریافته اند که این حشرات می توانند به اندازه ابرهای باردار واجد رعد و برق، بار الکتریکی در اتمسفر اطراف خود تولید کنند. 

 

این نوع الکتریسیته به شکل‌گیری رویدادهای آب و هوایی کمک می کند، به حشرات در یافتن غذا یاری می رساند و حتی باعث می شود عنکبوت‌ها در هوا بلند شده و تا فواصل بزرگی جابجا گردیده و مهاجرت کنند. 

 

تحقیق مورد اشارهکه در مجله iScience منتشر شده است نشان از آن دارد که موجودات زنده می توانند بر الکتریسیته اتمسفر تأثیر بگذارند.

 

به گفته محققان زیست‌شناس دانشگاه بریستول که هدایت این پروژه را به عهده داشته اند، ما همیشه به چگونگی تأثیر فیزیک بر زیست‌شناسی نگاه می‌کردیم، اما در مقطعی متوجه شدیم که زیست‌شناسی نیز ممکن است بر فیزیک تأثیر بگذارد.

 

ما علاقه مندیم بدانیم که چگونه موجودات مختلف از میدان های الکتریکی ساکن که تقریباً در همه جای محیط هستند استفاده می کنند.

 

زنبورها مانند بسیاری دیگر از موجودات زنده، حامل بار الکتریکی ذاتی هستند. تیم پژوهشی فوق با دریافت این که ازدحام کندوهای عسل، الکتریسیته اتمسفر را 100 تا 1000 ولت بر متر تغییر می دهد و نیروی میدان الکتریکی را که معمولاً در سطح زمین تجربه می شود افزایش می دهد، مدلی را توسعه داد که می تواند تأثیر گونه های دیگر حشرات را نیز در این خصوص پیش بینی نماید.

 

مجریان این تحقیق می گویند: چگونگی تأثیر انبوه حشرات بر الکتریسیته اتمسفر به چگالی و اندازه آن ها بستگی دارد. ما در تحقیق خود علاوه بر زنبورها، تأثیر ملخ‌ها را نیز بر الکتریسیته جوی محاسبه کردیم، زیرا ملخ‌ها در مقیاس‌های بزرگ ازدحام می‌کنند و گاه اندازه پراکنش جمعیت آن ها 460 مایل مربع با 80 میلیون ملخ در کمتر از یک مایل مربع است. لذا تأثیر آن ها روی بار الکتریکی اتمسفر احتمالاً بسیار بیشتر از زنبورهای عسل است.

 

آن ها می افزایند: ما اخیراً کشف کرده‌ایم که زیست‌شناسی و میدان‌های الکتریکی ساکن ارتباط نزدیکی با هم دارند و پیوندهای نامشخص بسیاری وجود دارد که می‌توانند در مقیاس‌های فضایی مختلف وجود داشته باشند، از میکروب‌ها در خاک و فعل و انفعالات گرده‌افشان و گیاهان گرفته تا دسته‌های حشرات و شاید یک مدار الکتریکی جهانی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------