طلایی‌ترین ماهی دنیا در رودخانۀ آمازون کشف شد



ماهی،اخبار علمی،خبرهای علمی
نوع تازه‌ای از ماهیان موسوم به موئنخواسیا اخیر در بخشی از رودخانۀ آمازون کشف شده است؛ این ماهی به ویژه به خاطر رنگ زرد و درخشانش بسیار منحصر به فرد است.

به گزارش فرادید، محققانی که در حال جستجو در منطقه‌ای کاوش‌نشده در اعماق رودخانۀ آمازون در برزیل بودند، موجودی با رنگ بسیار خاص و درخشان را در زیر یک آبشار کوچک شناسایی کردند.

 

این جانور گونه‌ای کشف نشده از ماهی بود که محققان نامش را موئنخواسیا گوآروبا (Moenkhausia guaruba) گذاشته‌اند. نتایج این کاوش در روز 17 آگوست در مجلۀ علمی زوتاکسا منتشر شده است.

 

این جانور جدیدترین گونۀ شناخته شده از شاخۀ ماهیان موئنخواسیا است؛ شاخه‌ای که ویژگی مشخصشان داشتن دو ردیف دندان، یک اندام کناری برای تشخیص حرکت و اندازۀ نسبتا کوچک بالۀ عقبی است. گونۀ جدید در منطقۀ ریو برانکو نورته کشف شده است.

 

محققان ماهی موئنخواسیا گوآروبا را دارای رنگ طلایی و زیتونی درخشان توصیف کرده‌اند. قسمت‌های بالایی بدن جانور رنگی تیره‌تر دارند اما قسمت‌هایی پایینی بسیار طلایی‌تر و درخشان‌تر هستند. یک نوار نقره‌ای مایل به سبز هم در سراسر بدن جانور کشیده شده است.

 

نام این جانور هم به خاطر رنگ طلایی تند و تیزش به آن داده شده؛ کلمۀ گوآروبا نام یک نوع طوطی زردرنگ است که بومی جنگل‌های آمازون در برزیل است.

 

ویژگی دیگری که این جانور را منحصر به فرد می‌کند اندازۀ بزرگ آن نسبت به سایر گونه‌های ماهیان موئنخواسیا است. بزرگترین فرد از این گونه که شناسایی شده حدود 10 سانتیمتر طول دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------