اولین صحبت‌های یاسمین مقبلی بعد از رسیدن به ماه



یاسمین مقبلی،اخبار علمی،خبرهای علمی
فضاپیمای SpaceX Dragon، یکشنبه (۲۷ اوت) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید تا خدمه فضانورد جدیدی را برای شروع یک ماموریت نیم ساله به آزمایشگاه مداری منتقل کند.

به گزارش دیده بان ایران، کپسول فضاپیمای SpaceX Dragon در تاریخ ۲۷ اوت در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) لنگر انداخت. جاسمین مقبلی، فرمانده ناسا، پس از لنگر انداختن موفقیت‌آمیز، به کنترل مأموریت اسپیس‌ایکس گفت: «خیلی متشکرم. باید مدام به خودم یادآوری کنم که این یک رویا نیست.»

 

این لنگرگاه پایان یک سفر نزدیک به ۳۰ ساعته برای خدمه چهار نفره کپسول بود که در ساعات اولیه روز شنبه از پد ۳۹A ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شد. اما این شروع چیزی بزرگتر است، یک ماموریت شش ماهه برای مقبلی و سه خدمه اش.

 

آندریاس موگنسن خلبان Crew-۷ از آژانس فضایی اروپا به اسپیس ایکس گفت: "این اولین قدم سفر است، ماموریت واقعی اکنون آغاز می شود." در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ما کارهای زیادی در پیش داریم که مشتاقانه منتظر آن هستیم.»

 

فضانوردان Crew-۷ سپس به هفت فضانوردی که قبلاً در ایستگاه بودند پیوستند و تمام ۱۱ فضانورد برای یک مراسم استقبال کوتاه گرد هم آمدند تا ماموریت مشترک خود را آغاز کنند.

 

این ماموریت هفتمین پرواز عملیاتی خدمه تجاری برای ناسا توسط SpaceX و هشتمین پرواز این شرکت برای آژانس فضایی ایالات متحده به طور کلی (شامل یک پرواز آزمایشی خدمه) است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------