تولید ماهواره هوشمندی که در فضا قابل برنامه ریزی مجدد است



اخبار,اخبار علمی,ماهواره هوشمند

شرکت لاکهید مارتین از دستیابی به فناوری تازه ای خبر داده که با استفاده از آن برنامه ریزی مجدد ماهواره‌ها در حین گردش در مدار زمین ممکن است.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، از این فناوری برای تولید ماهواره‌های کیوب ست جدیدی استفاده خواهد شد که می‌توان آنها را مانند گوشی‌های هوشمند برای انجام مأموریت‌های جدید در فضا در حین فعالیت برنامه ریزی کرد.

 

فناوری ابداع شده بدین منظور اسمارت ست نام دارد و قرار است از آن برای برنامه ریزی مجدد بیش از ۱۰ ماهواره که امسال به فضا پرتاب می‌شوند، استفاده شود.

 

فرایند مورد استفاده بدین منظور شباهت زیادی با نحوه بارگذاری یک اپلیکیشن جدید بر روی گوشی هوشمند به منظور استفاده از امکانات آن دارد. در شرایطی که یک خودرو یا موتورسیکلت برای انجام فعالیت‌های جدید قابل برنامه ریزی نیست، یک گوشی هوشمند را می‌توان با استفاده از برنامه‌های مختلف برای پیشبرد مقاصد مختلف به کار گرفت.

 

با استفاده از فناوری اسمارت ست، اتفاق مشابهی در مورد ماهواره‌های موجود در مدار زمین رخ می‌دهد و آنها دیگر تنها یک بار بر روی زمین برای انجام فرایندهای مختلف قابل برنامه ریزی نخواهند بود. فناوری یادشده با بارگذاری یک محصول نرم افزاری در زمان گردش به دور زمین می‌تواند همین کار را انجام دهد.

 

البته بدین منظور از یک سخت افزار قدرتمند دریافت کننده بسته نرم افزاری نیز استفاده شده که از حافظه و قدرت پردازش مناسب برخوردار است و ظرفیت مناسب برای تبادل داده‌های زیاد را نیز دارد. این مجموعه به طور مستقل و خودکار ماهواره را برای انجام وظایف جدید آماده کرده و حتی آن را مجدداً راه اندازی می‌کند. شناسایی تهدیدات سایبری برای تأمین امنیت از جمله دیگر امکانات اسمارت ست است.

 

فناوری یادشده با موفقیت بر روی ماهواره‌های کیوب ست کوچک آزمایش شده و تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ به طور عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------