حضور ربات پرستار در بیمارستان‌های آمریکا



اخبار,اخبار علمی,حضور ربات پرستار در بیمارستان‌های آمریکا
مدت‌هاست که از ربات‌ها به عنوان ابزاری برای مراقبت از سالمندان و یا افراد بیمار استفاده می‌شود اکنون بنابر گزارش‌ها از یک ربات به نام "موکسی"(Moxi) به عنوان دستیار پرستار در "بیمارستان تگزاس" استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از زد.دی.نت، سال گذشته این ربات توسط شرکت "دیجیتال رباتیکز"(Diligent Robotics) واقع در بوستون آمریکا توسعه داده شد و طی این یک سال پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های بسیار توسعه دهنگان تصمیم گرفتند تا از آن به عنوان دستیار پرستار در یک مرکز پزشکی استفاده کنند.

 

 شرکت "ترو ونچرز"(True Ventures) از این شرکت حمایت کرده و بر روی پروژه‌های آن سرمایه‌گذاری کرده است. از آنجایی که در آمریکا با کمبود پرستار مواجه هستند پس استفاده از این ربات بهترین گزینه است چرا که بنابر گزارش دفتر آمار کار آمریکا، تقاضا برای پرستاران در آمریکا از ۲.۷ میلیون در سال ۲۰۱۴ به ۳.۲ میلیون در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت.

 

 سال گذشته دیجیتال رباتیکز پس از آنکه این ربات را توسعه داد برای آزمایش قابلیت‌های این ربات از آن به صورت آزمایشی به مدت چند ماه در چهار بیمارستان ایالات متحده استفاده کرد.

 

"آندره توماز"(Andrea Thomaz)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت دیجیتال رباتیکز گفت: رباتی که ما توسعه داده‌ایم بسیار شگفت انگیز است و مهارت‌های منحصر به فردی دارد و علاوه بر آن ارتباط دوستانه‌ای با افراد نیز برقرار می‌کند.

 

موکسی یک ربات بسیار هوشمند است که می‌تواند به پرستاران بدون اینکه صدمه‌ای ایجاد کند، کمک کند. طی آزمایشاتی که انجام شد او توانست برخی از کارهای پرستاران را به درستی انجام دهد. کارهایی که این ربات انجام می‌دهد شامل حمل و نقل وسایل و تجهیزات بیمارستان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------