موشک ناسا بعد از نیم قرن سرگردانی راهی زمین شد



اخبار,اخبار علمی,موشک ناسا
ناسا اعلام کرد یکی از موشک‌هایش که نیم قرن پیش به فضا پرتاب شده بود اکنون راه خود را به سوی زمین یافته و به مدار زمین نزدیک می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از دیلی‌میل، این موشک که در سال ۱۹۶۶ برای فرود در سطح ماه به فضا پرتاب شده بود از مسیر خود خارج و ارتباطش با زمین به طور کامل قطع شد تا اینکه از ماه گذشته مجدداً سروکله‌اش در مدار زمین پیدا شده است.

 

به نوشته این روزنامه، ماه گذشته بود که یک شیء ناشناس به حجم یک اتوبوس در فضا مشاهده شد. ابتدا این تصور به وجود آمد که یک سیارک است از این رو بر آن نام «SO ۲۰۲۰» گذاشته شد، اما سپس کاشف به عمل آمد که این همان موشک سرگردانی است که «سنتور» نام داشته و سفینه آمریکایی «سروایر لاندر ۲» را ۵۴ سال پیش به فضا برده بود.

 

این موشک بعد از جدا شدن سفینه جذب مدار اطراف خورشید شد تا در سایه شکست تلاش سفینه برای نشستن روی سطح ماه که به دلیل آتش‌سوزی پیش‌رانش به وقوع پیوست، سرنوشت این موشک نیز به فراموشی سپرده شد.

 

یکی از کارشناسان ناسا در این باره می‌گوید: جسمی که اکنون به سوی زمین در حال حرکت است طی سال‌ها دور خورشید می‌چرخید و این اتفاق برای یک سیارک غیرعادی است. این جسم در حال حاضر با سرعت ۱۵۰۰ مایل در ساعت به سوی زمین حرکت می‌کند که این سرعت کمی برای حرکت یک سیارک است، اما تصور می‌کنیم مجدداً جذب مدار خورشید شده و از زمین دور شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------