رباتی که زیرآب شنا می‌کند



ربات شناگر،اخبار علمی،خبرهای علمی
در طول سال‌ها محققان دانشگاه کارنگی ملون، ربات مار معروف خود را ارتقاء داده‌اند تا به او توانایی انجام کارهایی مانند صعود به تپه‌های شنی و گرفتن اشیاء را بدهند. اخیرا نیز ربات ارتقاء یافته آنها می‌تواند در زیر آب شنا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، کار بر روی "ربات مار سخت ماژولار زیر آب" (HUMRS) در ژوئیه سال ۲۰۲۰ آغاز شد.محققان آزمایشگاه رباتیک دانشگاه با تطبیق ماژول‌های مقاوم در برابر آب کاری کردند که این ربات بتواند در شرایط سخت نیز کار کند.

 

سپس آنها یک سری توربین و پیشران به ربات اضافه کردند تا بتواند در زیر آب حرکت کند. کار بر روی این پروژه به سرعت انجام شد و ربات "HUMRS" توانست برای اولین بار در استخر این دانشگاه شنا کند.

 

انستیتوی تولید پیشرفته رباتیک (ARM) حامی مالی آخرین نسخه ارتقاء یافته این ربات بود.

 

محققان آزمایشگاه رباتیک پیش بینی می‌کنند سازمان‌هایی مانند نیروی دریایی ایالات متحده از این ربات برای بررسی  کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی که از بندر دور هستند، استفاده کنند.

 

اندازه کوچک و انعطاف پذیری HUMRS همچنین نشان دهنده آن است که این ربات می‌تواند به مناطقی مانند لوله‌ها که رفتن به آنجا برای دیگر ابزارها مشکل است، برود. علاوه بر کاربرد نظامی، همچنین می‌توان از آن در کارهایی مانند بازرسی لوله‌ها، تانک‌ها و دکل‌های دریایی استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------