امضای طومار چند هزار نفری؛ جف بزوس را در فضا رها کنید!



جف بزوس،اخبار علمی،خبرهای علمی
طومار درخواست سفر یک‌طرفه بزوس به فضا را تا الآن بیش از ده هزار نفر امضا کرده‌اند.

به گزارش برترین ها به نقل از ایندیپندنت، بعداز آنکه بنیان‌گذار شرکت آمازون گفت قرار است به فضا برود، تعدادی از منتقدان او، در اقدامی نمادین طوماری را برای امضا آماده کردند که درخواستش این است: «نگذارید به زمین برگردد»

 

اگر همه‌چیز مطابق برنامه پیش برود، تا چند روز دیگر، جف بزوس، با اولین سفینه سرنشین‌دار شرکت «بلو اوریجین»، با برادرش مارک به فضا سفر می‌کنند.

 

بزوس که در دوران همه‌گیری کرونا، ثروت خود را به ۱۷۷ میلیارد دلار رساند و صاحب‌ عنوان ثروتمندترین مرد جهان شد، حالا قسمتی از آن پول را خرج رفتن سفر فضایی کرده است.

 

رفتن به مدار با برای هر گردشگر فضایی حدود ۳ میلیون دلار خرج برمی‌دارد.

 

طومار درخواست سفر یک‌طرفه بزوس به فضا را تا الآن بیش از ده هزار نفر امضا کرده‌اند. در نوشته‌هایی که امضاکننده‌های پای این طومار نوشته‌اند می‌شود فهمید چرا این افراد فکر می‌کنند که «زمین بدون بزوس جای بهتری خواهد بود.»

 

تعدادی از امضاکننده‌های این طومار با اشاره به شرایط نامساعد کارگران آقای بزوس در شرکت آمازون گفته‌اند: «بهتر است برای برگشت به زمین کار کند.»

 

بعضی هم با زبان طنز نوشته‌اند: «آقای بزوس نسخه مجانی سکونت در زمین تمام شد».

 

بعضی‌ها هم با اشاره به بقیه «میلیاردرهای همه‌گیری کرونا» پرسیده‌اند «می‌شود مارک زاکربرگ و ایلان ماسک را هم بفرستیم بروند؟»

 

کاربر دیگری پیشنهاد کرده برای اینکه مطمئن شویم برنمی‌گردند «آن‌ها را به خورشید بفرستیم»

 

ایده سفر بی‌بازگشت را شرکت «مارس وان» با پروژه زندگی در مریخ مطرح کرد. برنامه‌ای که برایش درخواست کمک مالی شد و هنوز هم به نتیجه نرسیده است. این پروژه با ایده قابل سکونت کردن مریخ، می‌خواهد افرادی را هر سال برای زندگی به این سیاره بفرستد. در هیچ جای این برنامه هم خبری از برگشت به زمین نیست. بااین‌حال صدها هزار نفر برای رفتن به مریخ و سفر بی‌بازگشت ثبت‌نام کردند. در فهرست نهایی صد نفره، سه ایرانی هم بودند. البته هیچ‌کدام از داوطلبان زندگی همیشگی در مریخ، ثروت افسانه‌ای بزوس را روی زمین نداشتند که بخواهند هر چه سریع‌تر برگردند.

 

بزوس با جدایی از همسر سابقش مک‌کنزی اسکات در سال ۲۰۱۹، ۳۴ میلیارد دلار از ثروتش را در جریان طلاق از دست داد. این مقدار پول، مک‌کنزی را به سومین زن ثروتمند جهان تبدیل کرد اما فقدان چندانی در سرمایه بزوس ایجاد نکرد.

 

هر قدر هم امضاهای این طومار زیاد باشد، آقای بزوس اختیار سفینه خودش را دارد و همه برنامه‌ریزی‌ها هم انجام‌شده که سفر بدون مشکل و سر ساعت انجام شود و بزوس، برادرش و مسافر دیگری که همراهشان است سروقت به زمین برگردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------