محموله پیتزا و میوه تازه به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شد



ایستگاه فضایی بین المللی،اخبار علمی،خبرهای علمی
محموله ای چند هزار تنی شامل انواع میوه و پیتزا از طرف ناسا برای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، موشک حامل پیتزا و میوه‌های تازه در راه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است. این آخرین محموله‌ای است که برای رساندن تجهیزات و آزمایشات علمی به خدمه ایستگاه فضایی به مدار زمین فرستاده می‌شود. این محموله را شرکت نورتروپ گرومن به سفارش ناسا به فضا ارسال کرده است.

 

ارسال محموله غذایی و تجهیزات آزمایشی به ایستگاه فضایی

فضاپیمای Cygnus با تمام محموله هایش بر روی موشک Antares قرار گرفت و روز سه شنبه از جزیره والوپس در ویرجینیا به فضا پرتاب شد و پیش بینی می‌شود این موشک روز پنجشنبه به مقصد برسد. گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که این محموله شامل ۳۷۰۰ کیلوگرم سیب، گوجه فرنگی و کیوی تازه به همراه پیتزا و پنیر مخصوص برای ۷ خدمه ایستگاه فضایی است.

 

علاوه بر محموله‌های غذایی تجهیزات دیگری شامل مواد شبیه سازی گرد و غبار ماه که برای ساخت اجسام با پرینتر ۳ بعدی در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب‌های اسلایم برای انجام آزمایش آموزشی فرانسوی که Blob نام دارد و یک دستگاه نور مادون قرمز که نمونه اولیه تجهیزاتی است که در ماهواره‌های ردیابی برای آزمایشات آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت به فضا فرستاده شدند.

 

گفتنی است که این شانزدهمین ماموریت ارسال محموله و تامین ذخایر است که شرکت نورتروپ گرومن برای ناسا انجام می‌دهد و بزرگ‌ترین محموله‌ای هم است که این شرکت تاکنون به فضا فرستاده است. البته قرار است چند هفته دیگر اسپیس ایکس محموله‌ای دیگر را به سفارش سازمان فضایی ناسا به فضا ببرد.

 

ایستگاه فضایی بین المللی،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------