کشف دو گونه تمساح باستانی | آنها اجداد ما را شکار می‌کردند!



تمساح،اخبار علمی،خبرهای علمی
محققان دو گونه جدید از تمساح‌های غول‌پیکر را کشف کرده‌اند که تا ۱۸ میلیون سال پیش در این سیاره پرسه می‌زدند و حتی ممکن است اجداد ما را شکار کرده باشند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، طول کروکودیل‌های کوتوله مدرن به ندرت از ۲ متر بیشتر می‌شود، اما تصور می‌شود که کروکودیل‌های کوتوله غول‌پیکر تا ۴ متر رشد داشته‌اند.

 

دانشمندان دانشگاه آیووا از سال ۲۰۰۷ تعدادی از نمونه‌های تمساح باستانی را در موزه‌ کنیا در نایروبی بررسی کرده‌اند.

 

پروفسور کریستوفر بروچو، نویسنده مسئول این مطالعه، گفت: «اینها بزرگ‌ترین شکارچیانی بودند که اجداد ما با آنها روبرو شده‌اند.»

 

پروفسور بروچو توضیح داد: «آنها شکارچیانی فرصت‌طلب بودند؛ درست مانند تمساح‌های امروزی. برای انسان‌های باستانی بسیار خطرناک بود که برای نوشیدن آب به سمت رودخانه بروند. آنها چیزی شبیه به یک پوزخند بزرگ داشتند که واقعا خوشحال به نظر می‌رسیدند، اما در کوچک‌ترین فرصت می‌توانستند انسانی را از پا درآورند»

 

گونه کینیانگ در اوایل تا اواسط دوره میوسن در دره ریفت آفریقای شرقی، بخش‌هایی از کنیا کنونی زندگی می‌کرده است. آنها بیشتر وقت خود را به جای آب در جنگل سپری کردند و در کمین شکار بودند.

 

کشف گونه جدید پس از تجزیه و تحلیل جمجمه یک نمونه کینیانگ صورت می‌گیرد.

 

محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد خزندگان عظیم‌الجثه برای حدود سه میلیون سال فعال بودند، در حالی که منطقه آنها در شرق آفریقا عمدتا توسط جنگل‌ها پوشیده شده بود.

 

با این حال، در پایان یک دوره به خصوص گرم به نام آب و هوای میوسن در حدود ۱۵ میلیون سال پیش، به نظر می‌رسید که هر دو گونه به طور مرموزی از بین رفته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------