سفر به فضا با بالون | تصاویر جذاب و تماشایی از نمایی که به مسافران ارائه می‌شود



سفر به فضا با بالون،اخبار علمی،خبرهای علمی
«اسپیس پرسپکتیو» طراحی خود را برای سفینه فضایی نپتون نهایی کرد؛ یک کپسول شیک که مناظری حماسی را از ۳۲ کیلومتری زمین در کنار امکانات رفاهی لوکس ارائه می‌دهد. البته برای آنهایی که بلیت ۱۲۵ هزار دلاری برای‌شان اهمیتی ندارد!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، برخلافشرکت بلو اوریجین جف بزوس و ویرجین گالکتیک ریچارد برانسون که تمام تلاطم‌های یک پرواز با موشک و هواپیما را در خود دارند، به علاوه توانایی شناور شدن آزادانه به لطف عدم وجود جاذبه، «اسپیس پرسپکتیو» (Space Perspective) نوید یک تجربه آرام را در محفظه کروی به مسافران خود می‌دهد. محفظه‌ای که توسط یک بالون به استراتوسفر (مدار پایین) زمین هدایت می‌شود.

 

سفر به فضا با بالون،اخبار علمی،خبرهای علمی

این شرکت مستقر در فلوریدا که در حال ساخت سفینه فضایی نپتون در نزدیکی مرکز فضایی کندی ناسا است، در نظر دارد تا به ۸ مسافر در یک زمان فرصتی برای تماشای مناظر پانوراما از زمین در طول سفری ۶ ساعته را ارائه دهد.

 

طراحی جدید، ماحصل هزاران تجزیه و تحلیل عمیق است که با همکاری یک شرکت نرم‌افزاری به نام صنایع دیجیتال زیمنس انجام شده است. پیشنهاد اسپیس پرسپکتیو آخرین مورد در تلاش جاری در حوزه گردشگری فضایی محسوب می‌شود که برخی تفاوت‌های کلیدی را با رقبا دارد.

 

سفینه فضایی نپتون تنها ۳۲ کیلومتر بالاتر از زمین خواهد رفت، درحالی که بلو اوریجین به ارتفاع ۱۰۴ کیلومتری و ویرجین گالکتیک به ارتفاع ۸۰ کیلومتری می‌رسند.

 

در پرواز با نپتون، بی‌وزنی تجربه نمی‌شود، اما در خلال پرتاب بلو اوریجین در سال گذشته، خدمه حدود ۳ دقیقه بی‌وزنی را در سفری که فقط ۱۱ دقیقه از ابتدا تا انتها به طول انجامید، تجربه کردند. سفر ویرجین گالاکتیک با برانسون و تیمش تنها به مدت ۵ دقیقه بدون وزنی در سفری ۲.۵ ساعته را داشت.

 

در مقابل، هزینه سفرهای «اسپیس پرسپکتیو» بسیار کمتر از سفرهای ۴۷۵ هزار دلاری ویرجین گالکتیک و ۲۸ میلیون دلاری بلو اوریجین است.

 

تابر مک کالوم، موسس و مدیرعامل شرکت، گفت: «قرن‌ها عملیات و توسعه بالون و چتر نشان می‌دهد که همیشه پرواز با بالون از زمان پرتاب تا فرود، با چترهای سنتی به‌عنوان یک سیستم پشتیبان ذخیره، تا حد زیادی ساده‌ترین، ایمن‌ترین و قوی‌ترین راه حل است.»

 

همچنین تصاویر ماهواره‌ای و دوربین‌های ۳۶۰ درجه روی کپسول وجود خواهد داشت تا مسافران بتوانند روی کره زمین را با تصاویر بزرگنمایی و کوچک‌نمایی‌شده تماشا کنند.

 

سفر به فضا با بالون،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------