ناسا محفظه ۴۰ سال دست نخورده را باز کرد



اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,ناسا
محققان ناسا یک محفظه حاوی سنگ‌های ماه را که بیش از ۴۰ سال بود دست نخورده بود، باز کردند.

به گزارش ایسنا،  "آندره موسی"، "چاریس کریشر" و "جولیان گروس" دانشمندان ناسا، اولین نمونه قمری را که بیش از ۴۰ سال بود دست نخورده بود، در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون باز کردند.

نمونه‌های خاک و گرد و غبار و سنگ ماه که طی مأموریت‌های آپولو به زمین آورده شده‌اند، به دانشمندان بینش جدیدی در مورد ساختار ماه ارائه داده، اما دانشمندان می‌خواهند ببینند آن‌ها زیر میکروسکوپ‌های پیشرفته امروزی چگونه به نظر می‌رسند؟

ناسا به تازگی اولین نمونه از دو نمونه قمری دست نخورده را برای مطالعه با وسایل علمی مدرن باز کرده است تا شاید به مأموریت‌های آینده بازگشت به ماه موسوم به "آرتمیس" (Artemis) که در سال ۲۰۲۴ انسان‌ها را به ماه باز خواهد گرداند، کمک کند.

این دو نمونه متعلق به اوایل دهه ۱۹۷۰ است که به زمین آورده شد و به سرعت مهر و موم شدند و به شکل دو لوله به طول دو پا (فوت) در انبار قرار گرفتند.

 

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,ناسا


دکتر "سارا نوبل" دانشمند ناسا می‌گوید: ما امروز قادریم اندازه گیری‌هایی را انجام دهیم که در سال‌های گذشته امکان پذیر نبودند. تجزیه و تحلیل این نمونه‌ها به دریافت حداکثری و بازده بالای علمی از ماموریت‌های آپولو منجر می‌شود. همچنین نسل جدیدی از دانشمندان و محققان قادر خواهند بود تکنیک‌های خود را اصلاح کنند و به آماده سازی کشف‌های آینده برای مأموریت‌های قمری در دهه ۲۰۲۰ و بعد از آن کمک کنند.

ناسا اوایل امسال ۹ تیم تحقیقاتی از سراسر جهان را برگزید تا نمونه‌های بکر را بررسی کنند. اکنون یکی از این تیم‌ها اولین نمونه از این دست را باز کرده است که اولین نمونه بکر آپولو است که بیش از ۴۰ سال دست نخورده بود.

دانشمندان از اسکن‌های اشعه ایکس برای ساختن یک تصویر سه بعدی واضح از نمونه استفاده کردند که به آن‌ها در درک ساختار آن و تعیین بهترین روش برای قسمت کردن آن برای مطالعه توسط تیم‌های مختلف کمک کرد. سپس نمونه از لوله جدا شده و برای بررسی لایه‌های مختلف هسته به بخش‌های ۴ اینچی تقسیم شد.

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,ناسا


"چاریس کریشر" که این بسته را باز کرد، گفت: من با داستان‌های آپولو بزرگ شدم. آن‌ها الهام بخش من بودند تا حرفه فضایی را دنبال کنم و اکنون فرصتی برای کمک به مطالعاتی دارم که می‌توانند ماموریت‌های بعدی ماه را بهبود ببخشند.

وی افزود: باز کردن این نمونه دست نخورده از سنگ و خاک ماه افتخار و مسئولیت بزرگی است. ما تاریخ را لمس می‌کنیم.

امید است که مطالعه این نمونه‌های بکر بتواند درک محققان از ماه و منابع آن را بهبود بخشد که یک ابزار کلیدی برای مأموریت‌های آرتمیس خواهد بود. چیز‌هایی مانند اینکه یخ‌آب‌ها کجا جمع شده‌اند و اکسیژن و دانستن اینکه منشاء آن‌ها کجاست می‌تواند کمک شایانی به آرتمیس کند.

 

اخبار,اخبارعلمی وآموزشی,ناسا


"چارلز شیرر" از محققان ناسا می‌گوید: یافته‌های حاصل از این نمونه‌ها بینش جدیدی به ناسا در مورد ماه از جمله تاریخچه برخورد‌ها روی سطح ماه، چگونگی وقوع رانش سطحی در ماه و چگونگی تکامل پوسته ماه با گذشت زمان ارائه می‌دهد. این تحقیق به ناسا کمک می‌کند تا درک بهتر از چگونگی توسعه، تکامل و تعامل منابع ماه و سایر اجسام سیاره‌ای پیدا کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------