تنها 90 ثانیه تا پایان جهان باقی است!



ساعت آخرالزمان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
باتوجه به بیانیه جدید دانشمندان اتمی، ساعت آخرالزمان که مفهومی استعاری است، همانند سال گذشته روی 90 ثانیه تا پایان جهان تنظیم شد.

به گزارش دیجیاتو، دانشمندان اتمی با اشاره به اقدامات روسیه در زمینه سلاح‌های هسته‌ای در بحبوحه جنگ با اوکراین اوکراین، جنگ در غزه، ثبت گرم‌ترین سال در طول تاریخ زمین و خطرات هوش مصنوعی، «ساعت آخرالزمان» خود را مثل سال گذشته نزدیک به نیمه‌شب و 90 ثانیه مانده به پایان جهان تنظیم کردند.

 

براساس گزارش رویترز، دانشمندان اتمی، مانند سال گذشته، ساعت آخرالزمان را روی 90 ثانیه تا نیمه‌شب قرار دادند. دانشمندان این ساعت را با توجه به خطرات بنیادی برای زمین و انسان تنظیم می‌کنند؛ تهدیدات هسته‌ای، تغییرات اقلیمی و فناوری‌های خطرناک مانند هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی ازجمله خطرات بنیادی این سال برشمرده شده است.

 

«ریچل برونسون»، مدیرعامل بولتن دانشمندان اتمی، گفت:«دو پیام کلیدی در بیانیه ما وجود دارد، یکی اینکه قرارداشتن در نقطه 90 ثانیه تا نیمه‌شب عمیقاً بی‌ثبات است و نباید موجب خشنودی شود. دوم اینکه پیشرفت فناوری روند پرشتابی دارد و بیشتر از توانایی ما برای اداره‌کردن آن است.»

 

ساعت آخرالزمان در سال 2023 بر چه چیزهایی تمرکز داشت؟

مفهوم ساعت آخرالزمان در سال 1947 در طول تنش‌های جنگ سرد، پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد تا به مردم هشدار دهد که چقدر بشر به نابودی جهان نزدیک است. هرساله نیز با بررسی تهدیدات مختلف انسانی و زیست‌محیطی کارشناسان تصمیم می‌گیرند که این ساعت را به جلو یا عقب ببرند.

 

بولتن دانشمندان اتمی درباره سال گذشته میلادی بر موضوعات مختلفی متمرکز بوده است. کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای درگیر برنامه‌های نوسازی هستند، این کشورها در یک مسابقه هسته‌ای جدید قرار گرفته‌اند. زمین نیز گرم‌ترین سال خود را در تاریخ تجربه کرد و این گرمایش مسبب سیل‌های عظیم، آتش‌سوزی‌ها و سایر بلایای اقلیمی شده است. محققان می‌گویند اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، این تغییرات اقلیمی میلیاردها نفر و معیشت آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

 

از سوی دیگر، تحقیقات بیولوژیکی با هدف جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده مفید بوده، اما خطراتی نیز به دنبال داشته است. پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی نیز سؤالات مختلفی را درباره چگونگی کنترل این فناوری که می‌تواند تمدن انسان را به طرق بی‌شماری بهبود بخشد یا به نابودی بکشاند، ایجاد می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------