آفیس ۲۰۲۱ چه تفاوتی با آفیس ۲۰۱۹ دارد؟



تفاوت آفیس 2021 و 2019

 

برنامه مایکروسافت آفیس را همه ما می‌شناسیم و با آن کار کرده‌ایم. اهمیت این برنامه به حدی است که اگر روی کامپیوترهای امروزی نصب نباشد، مثل این است که سیستم کم‌وکسری دارد و نمی‌توان از تمام پتانسیل آن استفاده کرد. به همین خاطر است مایکروسافت دائما در حال به‌روزرسانی این برنامه بوده و نسخه‌های جدیدی از آن را عرضه می‌کند.

 

دو نسخه مهمی که از این برنامه وجود دارد عبارت است از لایسنس آفیس 2021 و آفیس 2019. برای شمایی که می‌خواهید از یکی از این برنامه‌ها استفاده کنید، مهم است که بدانید این دو نسخه چه فرق‌هایی با هم دارند و کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. در این مطلب پاسخ این سوال را داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

ویژگی های آفیس 2019

 

معرفی آفیس 2019 و ویژگی‌های آن

برنامه آفیس 2019 یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین برنامه‌های مایکروسافت در چند سال اخیر بوده و به همین خاطر هنوز هم بر سر زبان‌ها است. البته بی‌دلیل هم نیست که این نسخه از آفیس بیش از هر ادیشن دیگری خریداری شده است. مزایایی مثل سرعت خوب، امنیت بالا و عملکرد مناسب در ویندوزهای مختلف، از جمله این موارد هستند:

 

سرعت بالای آفیس 2019

آفیس 2019 مخصوصا در نسخه‌های آپدیت شده خود، عملکرد خوبی از نظر سرعت دارد و حتی اگر سیستم عامل قدیمی باشد، به خوبی می‌توان با اکسل، ورد و پاورپوینت و دیگر قابلیت‌های آفیس 2019 کار کرد.

 

امنیت خوب آفیس 2019

وضعیت امنیتی مناسب آفیس 2019 از دیگر مزایایی بود که از همان ابتدای عرضه آن مورد توجه قرار گرفت. جالب اینکه ابزارهای کرک در راه‌اندازی آفیس 2019 اورجینال اهمیتی ندارند. ضمن اینکه برای هر نسخه از آفیس 2019 یک Product Key وجود دارد که اجازه استفاده سایر کاربران را به این آفیس نمی‌دهد.

 

عملکرد مناسب آفیس 2019 در ویندوزهای مختلف

ویندوز 10 و 11 هر دو به خوبی با آفیس 2019 سینک هستند و این برنامه روی آن‌ها عملکرد حداکثری دارد. مخصوصا این برنامه روی ویندوز 10 بدون هیچ باگ و مشکلی بالا می‌آید.

 

آفیس 2021 چه قابلیت‌های جدیدی دارد؟

درست است که آفیس مایکروسافت 2019 در طول سالیان یکی از بهترین نسخه‌های این برنامه بوده، اما مایکروسافت با ارائه آفیس 2021 ثابت کرد که همچنان چیزهای بیشتری برای عرضه دارد. اجازه دهید قابلیت‌های جدید آفیس 2021 را که در نسخه‌های قبلی وجود نداشت یک به یک بررسی کنیم:

 

قابلیت همکاری لحظه‌ای

در نسخه‌های قدیمی آفیس دو یا چند نفر به شکل همزمان نمی‌توانستند روی یک فایل کار کنند و حتما باید آن را بعد از اتمام کار به اشتراک می‌گذاشتند. مسئله‌ای که باعث ایجاد سوءتفاهم و کاهش بهره‌وری می‌شد. با آفیس 2021 اما می‌توانید در یک فایل به صورت بلادرنگ با یکدیگر همکاری کنید و فورا تغییرات اعمال شده را مشاهده نمایید. این ویژگی برای کسانی که روی پروژه‌های مشترک کار می‌کنند بسیار مفید است.

 

پیش‌بینی متن در WORD

آفیس 2021 با ارائه پیشنهادهایی بر اساس چند حرف اول کلمه که کاربر در حال تایپ کردن است، سرعت نوشتن را بهبود می‌بخشد.

 

سیستم جدید کامنت‌گذاری

قابلیت کامنت‌گذاری در برنامه‌های مختلف آفیس در نسخه 2021 بهبود چمشگیری داشته و این بدون تردید از مهم‌ترین مزایای این ادیشن است.

 

فرمول‌های پیچیده در EXCEL

از این به بعد می‌توانید در اکسل آفیس 2021 پیچیده‌ترین فرمول‌ها را بیاورید.

 

ضبط برنامه در POWERPOINT

ضبط ویدیو ارائه‌دهنده و ضبط اشاره‌گر لیزری ویژگی‌هایی هستند که در پاورپوینت جدیدترین نسخه آفیس وجود دارند.

 

ترجمه خودکار OUTLOOK

این قابلیت موجب می‌شود که پیام‌های ایمیل مستقیما در سرویس گیرنده ایمیل به بیش از 70 زبان ترجمه شوند. ضمن اینکه متن ترجمه شده بلافاصله در کنار پیام اصلی در اینباکس ایمیل نمایش داده می‌شود.

 

پشتیبانی از فرمت OpenDocument (ODF) 1.3

این قابلیت سطح جدیدی از سازگاری را فراهم می‌کند و امکان دسترسی به بسیاری از ویژگی‌های ODF را فراهم می‌کند.

 

تصاویر و نمادهای بیشتر

آفیس 2021 تصاویر و آیکون2های بیشتری دارد که اگر زمان کافی برای ایجاد یا جستجوی کل تصاویر را ندارید، بسیار مفید است. این گرافیک‌ها و نمادهای داخلی به شما کمک می‌کنند اسناد خود را به سرعت سازماندهی کنید.

 

رابط کاربری و زیبایی ظاهری

آفیس 2021 از نظر رابط کاربری بهبود یافته و زیبایی ظاهری آن در برنامه‌های اکسل و پاورپوینت کاملا به چشم می‌آید.

 

آفیس 2021 بهتر است یا 2019

 

آفیس 2021 به درد چه سیستم‌هایی می‌خورد؟

قبل از آنکه بخواهید نسخه اورجینال آفیس 2021 را بخرید یا از نسخه کرک شده آن استفاده کنید، باید ببینید آیا اصلا مشخصات کامپیوتر شما با این نسخه از مایکروسافت آفیس همخوانی دارد یا خیر. پیش نیازهای آفیس 2021 برای نصب روی کامپیوتر عبارتند از:

* پردازنده: 1.6 گیگاهرتز 2 هسته‌ای

 * حافظه/رم: 4 گیگابایت (64 بیت) یا 2 گیگابایت (32 بیت)

 * فضای خالی حافظه: حداقل 4 گیگابایت

 * سیستم عامل: ویندوز 10 و بالاتر

 

زمان پایان پشتیبانی از آفیس 2019 و 2021

اجازه دهید مثالی بزنیم. وقتی می‌خواهید گوشی موبایل بخرید، یکی از پارامترهایی که باید به آن توجه کنید، بازه زمانی است که کمپانی سازنده از سیستم عامل آن پشتیبانی می‌کند. یعنی آن بازه زمانی که می‌توانید سیستم عامل گوشی را آپدیت کنید و از رفع باگ‌های آن استفاده نمایید. مثلا الان دیگر IOS گوشی آیفون 6 آپدیت نمی‌شود و به همین خاطر افت قیمت آن زیاد است.

 

همین مسئله در مورد برنامه‌های مایکروسافت آفیس هم وجود دارد، به همین خاطر این پارامتر در انتخاب نهایی شما مسلما تاثیر دارد. مایکروسافت آفیس 2019 تا اکتبر سال 2025 پشتیبانی دارد. یعنی تا آن زمان رفع اشکال و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند. اما آفیس 2021 تا یک سال بیشتر، یعنی تا اکتبر 2026 از پشتیبانی دائمی مایکروسافت بهره‌مند است.

 

سخن پایانی

برای اینکه ببینید آفیس 2019 بهتر است یا 2021، باید به کامپیوتر خود و نیازهایی که از چنین برنامه‌ای دارید نگاه کنید. اگر ویندوز شما کرک شده است، اولا توصیه ما این است که از آفیس اورجینال استفاده نکنید، اما اگر ویندوز شما اصلی است، حتما ارزش دارد که از آفیس اورجینال هم استفاده کنید. آفیس 2019 برای ویندوز 10 و آفیس 2021 برای ویندوز 11 بهترین عملکرد را دارند.

 

مسئله دیگر، به نوع استفاده شما از این برنامه برمی‌گردد. با توجه به قابلیت‌های جدیدی که به نسخه 2021 آفیس اضافه شده، این ادیشن برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری بدون تردید گزینه بهتری است. در حالی که آفیس 2019 همچنان برای مصارف خانگی و اداری کار راه‌انداز است و علاوه بر حجم کم‌تر، قیمت پایین‌تری هم دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024