چیزی تا تاریخ‌سازی آکسیوم نمانده است | نخستین اعزام خصوصی به فضا



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آکسیوم اسپیس (Axiom Space) و خدمه آن آماده هستند تا نخستین اعزام خصوصی فضانورد به فضا توسط این شرکت را انجام داده و تاریخ‌سازی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، خدمه‌ای متشکل از سه مسافر با پرداخت هزینه و یک فضانورد پیشین ناسا روز چهارشنبه آینده به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهند شد.

 

این پرواز نشان‌دهنده ماموریت Ax-1 شرکت هوافضای آکسیوم اسپیس در تگزاس بوده که قرار است خدمه را با یک دراگون اسپیس‌ایکس بر فراز موشک فالکون ۹ به فضا ببرد.

 

در این ماموریت ۱۰ روزه، خدمه ۸ روز را در آزمایشگاه مداری سپری و در ایستگاه زندگی و کار می‌کنند.

 

فرمانده ماموریت و فضانورد بازنشسته ناسا، مایکل لوپس - الگریا، در یک نشست خبری گفت: «این دوره جدیدی را در پروازهای فضایی انسان باز می‌کند. ما در حال برداشتن اولین گام در ابتکار پلتفرم نسل بعدی هستیم که کار، زندگی و تحقیق در فضا را برای مخاطبان بین‌المللی بسیار گسترده‌تر و بیشتری به ارمغان می‌آورد.»

 

لوپس - الگریا گفت: «این یک امتیاز واقعی بود که در کنار این سه آقای برجسته کار و تمرین کنم. ما ساعت‌های بی‌شماری را در شبیه‌سازی‌ها، آموزش‌های فنی و تمرینات عملی گذرانده‌ایم و آنها تعهد، نظم و انضباط باورنکردنی و اشتیاق برای یادگیری را در این تلاش به ارمغان آورده‌اند. می‌توانم بدون تردید بگویم که آماده پرواز هستیم.»

 

مایکل سافردینی، رئیس و مدیرعامل شرکت فضایی آکسیوم در همان کنفرانس خبری گفت: «اینجا بودن بسیار عالی است. این واقعا اولین قدم را نشان می‌دهد؛ جایی که گروهی از افرادی که می‌خواهند در مدار پایین زمین کاری معنادار انجام دهند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.»

 

سافردینی همچنین گفت که هدف آکسیوم این است که این پرتاب یک ماموریت پیشرو به ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد. در اواخر سال ۲۰۲۴، این شرکت قصد دارد ماژولی را برای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی راه‌اندازی کند که قادر به جدا شدن و پرواز آزاد است.

 

آکسیوم بیان کرده که هدف نهایی این است که این ماژول مبنایی برای یک ایستگاه تجاری نهایی در مدار باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------