برنامه شما برای تعطیلات تابستان چیست ؟



تعطیلات تابستان, برنامه شما برای تعطیلات تابستان, برنامه برای برنامه برای تعطیلات تابستان

برنامه شما برای تعطیلات تابستان چیست ؟

 

دومین فصل سال که به سه ماه تعطیلی مشهور است، زمان مناسبی برای بسیاری از برنامه‌های مفرح آموزشی، ورزشی و تفریحی است. با وجود گرمای زیاد که در سال‌های اخیر در این فصل تجربه کردیم، هنوز هم تابستان زمانی برای متفاوت زیستن است. در این مقاله سعی داریم که به برنامه‌های مفیدی که در تابستان قابل اجرا هستند بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

ورزش کردن را آغاز کنیم

تعداد کلاس‌ها در مراکز ورزشی در طول تابستان افزایش می‌یابد و ورزش کردن جزو برنامه بسیاری از مردم و به خصوص دانشجویان و دانش‌آموزانی است که در فصول دیگر به علت اشتغال به تحصیل زمانی برای این کار نیافته‌اند.

 

بعضی از ورزش‌ها، به خصوص ورزش‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند برای فصل تابستان مناسب هستند. به طور مثال با انجام ورزشی مثل تنیس، دو، سوارکاری و تیراندازی می‌توان از ساعات اولیه روزهای تابستانی که هوا بسیار دلپذیر است استفاده کرد. همچنین می‌توان با شنا کردن در یک استخر آب خنک دمای بدن را پایین آورده و به سلامت بدن کمک نمود.

 

مسافرت

سفر کردن از دیر باز تا کنون جزو برنامه مردم برای تعطیلات تابستان بوده است. در این ایام تعطیل می‌توانید با رزرو یک تور استانبول یا حتی یک تور سه روزه کیش حال و هوای خود را عوض کنید. سفر کردن سبب بالا رفتن تجربه افراد و آشنایی بچه‌ها با محیط‌ها و فرهنگ‌های جدید خواهد شد.

 

پس تلاش کنید که حتما این مورد را در برنامه خود داشته باشید. البته برای سفر در تابستان حتما لازم نیست یک تور ترکیه استانبول رزرو کنید، گاهی شهرها و روستاهای نزدیک به شما مناسب‌ترین مکان برای یک گردش چند روزه و البته شناخت بیشتر کشور عزیزمان ایران هستند.

 

طبیعت گردی

قطعا طول عمر و سلامتی انسان در گرو دوستی او با طبیعت است و هیچ چیز به اندازه طبیعت در روحیه افراد و به خصوص دوستداران طبیعت اثرگذار نیست. پس از هوای مناسب تابستان برای گردش و کند و کاو در طبیعت بهره ببرید.

 

جالب است بدانید که با توجه به مطالعات انجام شده بردن بچه‌ها به طبیعت و دادن فرصت کشف و تجربه کردن به آن‌ها، از عوامل تاثیرگذار بر هوش آنان است. رفتن به طبیعت در تابستان و به خصوص روزهای آخر هفته می‌تواند از تابستان شما ایام بهتری بسازد و آن را به یک دوره خوب از زندگی شما بدل نماید.

 

تابستان و فراغت,برنامه ریزی برای تعطیلات تابستان,برنامه‌های متفاوت برای تعطیلات تابستانی

طبیعت گردی در تعطیلات تابستانی

 

آموختن یک مهارت جدید

تابستان زمانی است که می‌توانید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید. سه ماه زمان خواهید داشت تا یک مهارت که بدان علاقه دارید را بیاموزید و حتی کسب درآمد کنید. این مهارت می‌تواند رفتن به کلاس کامپیوتر و آشنایی با آن یا آموختن هنر شیرینی‌پزی باشد. پیش از آن که تصمیم به ثبت‌نام در کلاس را بگیرید خوب فکر کنید و علایق، استعدادها و توانایی‌های خود را بررسی کنید. پس از آن به مشورت پرداخته و نسبت ثبت نام اقدام نمایید.

 

ایجاد عادات مفید و حذف عادات مخرب

تابستان و فراغت آن به شما این فرصت را خواهد داد که خود را محک زده، عادات مخرب خود را شناسایی نموده و در جهت رفع آن برآیید. همچنین می‌توانید به ایجاد عادات مفیدی همچون به موقع خوابیدن در شب، خواندن کتاب و یا رژیم غذایی سالم در خود بپردازید. فراموش نکنید که ایجاد یک عادت جدید زمان‌بر بوده و به حوصله زیادی نیازمند است.

 

زمانی بیشتر برای دوستان

تابستان زمانی است که موقعیت دیدن دوستان بیشتر فراهم خواهد بود. مساعد بودن هوا و فراغت افراد از تحصیل و پایین آمدن سطح دغدغه خانواده‌ها سبب می‌شود که زمانی برای دیدار دوستان ایجاد شود. تلاش کنید این زمان را مغتنم شمرده و از آن بهره ببرید. چرا که تابستان می‌تواند زمانی برای شناختن دوستان قدیمی، لذت بردن از مصاحبت آن‌ها و حتی یافتن دوستان جدید باشد.

 

برنامه شما برای تعطیلات تابستان, برنامه برای برنامه برای تعطیلات تابستان, تعطیلات تابستان

نکاتی برای برنامه ریزی تعطیلات تابستان

 

نکاتی که باید در خصوص برنامه ریزی تابستانی بدانید

برای داشتن برنامه‌ای حرفه‌ای، حتما این نکات را رعایت کنید.

 

قدر زمان را بدانید

فراموش نکنید که سه ماه زمان چندان زیادی نیست و تا حد ممکن باید از آن استفاده نمایید. به منظور زمان‌بندی بهتر لازم است که اهداف خود را یادداشت نموده و تلاش کنید در موعد مقرر بدان دست یابید. البته بهتر است که برنامه شما کمی منعطف باشد.

 

خودتان باشید

در برنامه ریزیتان تلاش کنید خودتان باشید و اهدافتان را بر اساس آنچه برای شما مناسب است مشخص نمایید و در تعیین اهداف تحت تاثیر دیگران و اهداف آن‌ها قرار نگیرید.

 

خلاقیت

اگر کارها و برنامه‌های متفاوتی از دیگران دارید، هیچ اشکالی بر شما وارد نیست. خلاقیت در برنامه ریزی لازمه کار است و دوری از آن سبب شکست برنامه خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024