موسیقی به انسان احساس قدرت می‌دهد



اخبار ,اخبار علمی ,تاثیر موسیقی بر انسان

 

اخبار علمی - موسیقی به انسان احساس قدرت می‌دهد

پیش از این تحقیقات نشان داده بود که گوش دادن به موسیقی می تواند منافع بسیاری، از جمله افزایش یادگیری، انگیزه و کاهش درد داشته باشد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که گوش دادن موسیقی به انسان احساس قدرت می دهد.

به گزارش ایرنا از ساینس، «دنیس هسو» از دانشگاه نورث وسترن آمریکا که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: وی و همکارانش ایده این مطالعه را از تماشای مسابقات بزرگ ورزشی بدست آورده اند.

وی ادامه داد: در مسابقات ورزشی مشاهده می کنیم که ورزشکاران زمانی که وارد ورزشگاه می شوند یا در اتاق رختکن، هدفون بر گوش دارند و موسیقی گوش می دهند.

هسو افزود: روش هایی که ورزشکاران خود را غرق موسیقی می کنند به عنوان مثال با چشمان بسته موسیقی گوش می دهند یا با تکان دادن ملایم سر، ریتم های موسیقی را تکرار می کنند نشان می دهد که موسیقی از لحاظ ذهنی ورزشکاران را برای مسابقه آماده و قوی می سازد.

پیش از این تحقیقات نشان داده بود که گوش دادن به موسیقی می تواند منافع بسیاری، از جمله افزایش یادگیری، انگیزه و کاهش درد داشته باشد.

اما هسو و همکاران متوجه شدند که تا کنون هیچ مطالعه ای در مورد اینکه آیا موسیقی باعث ایجاد حس قدرت در افراد می شود یا نه انجام نشده است بنابراین آنها تصمیم گرفتند که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

آنها در این مطالعه از افراد شرکت کننده خواستند تا به کلیپ های 30 ثانیه ای از 31 قطعه مختلف موسیقی از جمله موسیقی ورزشی، هیپ هاپ و غیره گوش دهند.

سپس محققان از شرکت کنندگان خواستند تا چگونگی احساس قدرتی را که هر قطعه از این موسیقی ها به آنها می دهد، بیان کنند.

علاوه بر این محققان از شرکت کنندگان خواستند تا کارهای خاصی انجام دهند تا بتوانند عواقب گوش دادن به موسیقی را بر روی قدرت جسمانی آنها بررسی کنند.

نتایج این آزمایشات نشان داد که موسیقی به طور ناخودآگاه احساس قدرت را در میان شرکت کنندگان افزایش می دهد.

همچنین این مطالعه نشان داد که موسیقی هایی که پر سرو صدا هستند (Heavy-bass) بیشترین احساس قدرت را در افراد ایجاد می کنند.

این مطالعه در شماره اخیر مجله Social Psychological & Personality Science منتشر شده است.
اخبار علمی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------