سرطان طی ۱۰ سال آینده ۳ برابر می‌شود



 

پیشرفت سرطان

 

 

طی ۱۰‌سال آینده، شیوع بیماری‌ دیابت در كشور ۲ برابر می‌شود و بیماری سرطان نیز در این مدت ۳ برابر افزایش پیدا می‌كند كه باید عوامل خطرساز آن را شناسایی و از آن پیشگیری كنیم.

 


مرضیه وحید دستجردی در همایش یك دهه از فعالیت‌های واحد تحقیقات قند و چربی‌های خون پژوهشكده‌ علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم كشور كه در واحد تحقیقات قند و لیپید این پژوهشكده برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: شیوه زندگی تغییر كرده است و مردم تحرك لازم را ندارند.

 


وی گفت: زندگی مردم جامعه امروز كاملا مصنوعی و صنعتی شده است. نداشتن تحرك در زندگی باعث بروز بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و بیماری قلبی- عروقی می‌شود.

 


وزیر بهداشت اضافه كرد: نداشتن تحرك باعث افزایش وزن افراد جامعه شده است و افزایش وزن یكی از مهم‌ترین فاكتور‌هایی است كه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

 


وحید دستجردی گفت: باید به سلامت مردم توجه زیادی داشته باشیم. برای سلامت مردم باید شیوه‌های زندگی تغییر كند و تغییر شیوه زندگی مستلزم داشتن تحرك، ورزش و تغذیه مناسب است و اگر این دو دستورالعمل را مردم رعایت كنند، سلامت آنها حفظ می‌شود.

 


وی افزود: امروزه مردم جامعه از غذاهای آماده بسیار استفاده می‌كنند و مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و استفاده از روغن‌های ترانس بالا باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

 


وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت برنامه‌های زیادی را برای ارتقای سلامت مردم در نظر دارد و جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر از‌جمله دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را در دستور كار خود قرار داده است و باید برای آنها برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسبی انجام شود.

 


وی اضافه كرد: تقریبا طی ۱۰ سال آینده، شیوع بیماری‌ دیابت در كشور ۲ برابر می‌شود و بیماری سرطان نیز طی ۱۰ سال آینده ۳ برابر افزایش پیدا می‌كند كه باید عوامل خطرساز آن را شناسایی و از آن جلوگیری كنیم.

 


وحید دستجردی افزود: بنابراین آموزش‌های لازم به مردم در زمینه پیشگیری و درمان را باید در پیش بگیریم. به مردم توصیه می‌شود كه نكات بهداشتی را رعایت كنند.

 


وی گفت: از ماه آینده در ۶ شهر بزرگ كشور پروژه طرح پیشگیری از دیابت اجرا می‌شود كه این كار باعث افزایش امید به زندگی و افزایش كیفیت زندگی مردم می‌شود.

 


دانشگاه‌های علوم پزشكی از این پروژه حمایت می‌كنند و درواقع این تحقیقات باعث ارتقای سلامت مردم می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------