زنگ خطر افزایش جهانی موج‌های گرما تا ۴ دهه آینده



هواشناسی ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
سازمان جهانی هواشناسی (WMO) روز گذشته (سه شنبه) هشدار داد در حالیکه موج گرمای اروپا ممکن است تا اواسط هفته آینده ادامه یابد، همچنین پیش‌بینی می‌شود دست‌کم تا چهار دهه آینده، بسامد وقوع موج گرما، نظیر آن‌چه این روزها در اروپا شاهد آن هستیم در نقاط مختلف جهان افزایش خواهد یافت. 

به گزارش ایسنا، به گفته یکی از مقامات سازمان جهانی هواشناسی، موج گرما در حال حاضر در غرب اروپا به اوج خود رسیده و به سمت شرق در حال حرکت است با این حال دما همچنان بسیار بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

 

"پتری تالاس"، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی نیز در این زمینه گفت: امواج گرمای بی سابقه به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از گازهای گلخانه ای در حال افزایش است. وی همچنین افزود که علاوه بر تحت تاثیر قرار گرفتن سلامتی افراد، امواج گرما بر کشاورزی نیز تأثیر منفی خواهند داشت.

 

به گفته دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی، امواج گرمای شدید می‌تواند در دهه‌های آینده به رویدادهای سالانه تبدیل شوند و تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی نیز دستکم تا دهه ۲۰۶۰ میلادی ادامه خواهد داشت.

 

دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی همچنین هشدار داد که تحت‌تأثیر افزایش انتشار گازهای آلاینده و دی‌اکسید کربن در اکثر کشورهای جهان و به‌خصوص اقتصادهای بزرگ آسیایی، دوران اوج‌گیری امواج هوای گرم حتی ممکن است بعد از سال ۲۰۶۰ میلادی نیز ادامه یابد.

 

مقامات مجارستان روز گذشته (سه شنبه) هشدار گرمای سطح سه را صادر کردند و انتظار می رود که این هشدار دستکم تا نیمه شب شنبه به قوت خود باقی بماند. مجارستان نیز از جمله مناطقی است که در روزهای اخیر تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته است.

 

همچنین موج گرما روز گذشته سراسر هلند را هم درنوردید و یکی از گرم ترین روزها در این کشور بود.

 

به گزارش شینهوا، موج گرما همچنین منجر به وقوع چندین آتش سوزی جنگلی در سراسر اروپا از جمله فرانسه و انگلیس شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------