کیسه های پلاستیکی قابل تجزیه تا ۳ سال قابل استفاده هستند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کیسه های پلاستیکی
تحقیقی جدید نشان می دهد کیسه های پلاستیکی قابل تجزیه پس از ۳ سال قرار گرفتن در برابر هوا، خاک و دریا همچنان قابل استفاده هستند. 

به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیقی جدید نشان می‌دهد کیسه‌های پلاستیکی حافظ محیط زیست پس از ۳ سال قرار گرفتن در مجاورت محیط‌های طبیعی همچنان قابل استفاده هستند.

 

محققان دانشگاه پلی موث، ۵ ماده را آزمایش کردند که به طور گسترده در پلاستیک‌های موجود در خیابان‌های مشهور انگلیس استفاده می‌شوند. این کیسه‌ها در معرض هوا، خاک و دریا قرار گرفتند. این کیسه در صورت رها شدن در محیط‌هایی حاوی این عناصر به زباله تبدیل می‌شوند.

 

محققان کیسه‌های پلاستیکی را در فواصل زمانی مشخص بررسی کردند. این پژوهش نشان داد کیسه‌های پلاستیکی که از مواد قابل تجزیه زیستی و مواد قابل تجزیه زیستیOXO تولید شده بوده اند، حتی ۳ سال پس از قرار گرفتن در مجاورت خاک یا دریا همچنان قابل استفاده هستند.

 

ایموجن ناپر مؤلف این پژوهش می‌گوید: من واقعاً شگفت زده بودم که پس از ۳ سال چطور این کیسه‌ها همچنان قابل استفاده هستند و می‌توان در آنها وسایلی قرار داد و حمل کرد.

 

در این پژوهش دانشمندان به گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا در ۲۰۱۳ میلادی اشاره کرده‌اند که طبق آن سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد کیسه پلاستیکی تولید می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------