کشف بی‌سابقه دانشمندان تکذیب شد؛ کهکشان «DF2 » ماده تاریک دارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ماده تاریک اسرار‌آمیزترین ماده‌
دانشمندان با مطالعه بیشتر بر روی کهکشان «DF2 » دریافتند که برخلاف باور پیشین، این کهکشان دارای میزان کمی ماده تاریک است. 

به گزارش فارس، ماده تاریک اسرار‌آمیزترین ماده‌ در جهان است که دانشمندان معتقدند نقش مهمی را در تشکیل کهکشان‌ها برعهده دارد.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، سال گذشته کهکشانی بدون ماده تاریک کشف شد که دانشمندان را بسیار متعجب کرد اما اکنون ستاره‌شناسان با انجام بررسی‌های دقیق‌تری در مورد آن دریافتند که این کهکشان چندان هم ویژه نیست.

 

بیش از 80 سال است که دانشمندان ثابت کردند، کهکشان‌ها بسیار سریع حرکت می‌کنند اما اگر جرم کهکشان‌ها تنها شامل ستاره‌ها باشد، این سرعت با جرم هماهنگ نیست و بسیار بیشتر است؛ همین امر موجب شد تا فیزیک‌دانان و ستاره‌شناسان پی ببرند که میزان زیادی از ماده‌ای به نام «ماده تاریک» نیز در کهکشان وجود دارد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ماده تاریک اسرار‌آمیزترین ماده‌

 

همچنین این ماده عجیب به مطالعه دیگر فرضیه‌ها در مورد چگونگی تشکیل کهکشان‌ها کمک می‌کند. از آنجایی که این ماده نفوذ گرانشی قوی دارد، مواد را به داخل خود می‌کشد تا اینکه چگالی همه مواد منجر به فروپاشی آن شود و در نهایت ستاره‌های جدید را به وجود بیاورد.

 

طبق این گزارش، ستاره‌شناسان دانشگاه ییل، این کهکشان بدون ماده تاریک به نام «DF2 » را به طور دقیق‌تری مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که سرعت حرکت این کهکشان با جرم ستاره‌ها و سیارات آن هماهنگ است و این بدان معناست که این کهکشان برخلاف باورهای قبلی دارای میزان کمی ماده تاریک بوده و به طور خلاصه شبیه به دیگر کهکشان‌ها است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------