قایق رباتیکی که تغییر شکل می‌دهد و پل می‌شود



 اخبار علمی ,خبرهای علمی, قایق‌رباتیکی
محققان دانشگاه ام آی تی از تولید قایق‌های رباتیکی خبر داده اند که قادر به تغییر شکل برای سازگار شدن با محیط اطراف و عبور از موانع آبی و کانال‌های تنگ هستند.

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این قایق‌های رباتیک که به Roboat شهرت یافته اند، در زمان عبور از آب و وقتی در کانال‌های باریک گیر می‌کنند، با تغییر شکل و ابعاد راهی برای عبور از معابر تنگ پیدا می‌کنند.

 

همچنین می‌توان با تغییر شکل دادن این قایق‌ها، آنها را به پل‌های موقت برای عبور از روی آب یا راه‌های آبی درون شهری مبدل کرد.

 

انتظار می‌رود این قایق‌های رباتیک در وهله اول در شهر آمستردام کشور هلند مورد استفاده قرار بگیرند. یک چهارم مساحت این شهر را کانالهای آبی تشکیل می‌دهند. اما باریک بودن این کانال‌ها استفاده از آنها برای کشتی رانی مدرن را ناممکن می‌کند. استفاده از Roboat می‌تواند تا حدی به برطرف شدن مشکل مذکور کمک کند. همچنین با اتصال تعداد زیادی از این قایق‌های رباتیک می‌توان آنها را به بازارهای دریایی برای فروش کالا مبدل کرد.

 

نمونه اولیه این ربات‌ها در سال ۲۰۱۶ تولید شده و در کانال‌های دریایی شهر آمستردام باموفقیت مورد آزمایش قرار گرفته اند. اما مدل جدید تولید شده هوشمندتر، مستحکم‌تر و منعطف‌تر بوده و علت این امر طراحی الگوریتم مناسب‌تر برای کنترل حرکات قایق یادشده و تغییر شکل آن است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------