نوآوری جدید محققان چینی



 
 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سدیم یونی مسطح
دانشمندان چینی نمونه‌ای از میکروکنترل کننده‌های سدیم یونی مسطح با چگالی توان بالا، پایداری حرارتی برتر و انعطاف پذیری مکانیکی عالی را ساخته‌اند. 

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، دانشمندان چینی نمونه‌ای از میکروکنترل کننده‌های سدیم یونی مسطح (NIMCs) با چگالی توان بالا، پایداری حرارتی برتر و انعطاف پذیری مکانیکی عالی را ساخته‌اند.

 

نمونه اولیه توسط دو گروه تحقیقاتی به ترتیب توسط «Zhongshuai» از انستیتوی فیزیک شیمیایی دالیان (DICP) آکادمی علوم چین (CAS) و بائو شینه، یک دانشگاهی CAS و رئیس دانشگاه علوم و فناوری چین ساخته شد.

 

ریزپردازنده‌ها و ریزگردها به عنوان منبع اصلی کلید برای الکترونیک هوشمند و یکپارچه کوچک مانند مجهز به سنسور از راه دور، میکروبوبات ها و میکروسیستم های خودران شناخته شده‌اند.

 

NIMC‌هایی که توسط دانشمندان DICP جمع آوری شده‌اند، از منابع فراوان سدیم، کم هزینه و خواص الکتروشیمیایی سدیم قابل مقایسه با لیتیوم بهره مند می‌شوند. با وجود پتانسیل بسیار خوبی برای ساخت وسایل الکترونیکی انعطاف پذیر، برنامه‌های کاربردی عظیم لیتیوم احتمالاً با عرضه محدود و افزایش هزینه منابع روبرو می‌شوند.

 

محققان گفتند که ریز ابررساناها با مسیر انتشار یونی چند جهته و ظرفیت بهتر و قابلیت سرعت، پتانسیل فوق العاده‌ای برای میکروالکترونیک را در اختیار دارند.

 

مقاله‌ای در مورد نتایج تحقیق در ژورنال Advanced Science منتشر شد.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,سدیم یونی مسطح
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------