ثبت عجیب‌ترین تصاویر از «مریخ»



مریخ نورد کنجکاوی ناسا مجموعه‌ای از تصاویر نزدیک از سیاره سرخ را نشان داد که برخی گره‌ها ، توده‌ها و برآمدگی‌های جذاب را در سطح آن نشان می‌دهد. 

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، مریخ‌نورد کنجکاوی رکورد شیب جدیدی را برای خود رقم زد که در آن به بررسی برخی تشکل‌های عجیب و غریب پرداخت.

 

تصاویر گرفته شده در چند روز گذشته توسط تصویرگر لنز مریخ‌نورد ناسا، هر دو بیگانه و آشنا به نظر می‌رسند؛ این تصاویر مجموعه‌ای از گره‌های گرد را نشان می‌دهد که شباهت زیادی با وسایل دور کوچک که توسط مریخ نورد در اواخر سال ۲۰۱۹ در یک مکان نزدیک دیده شده دارد.

 

توانایی لنز دوربین مریخ‌نورد کنجکاوی برای بزرگنمایی در منظره مریخ به دانشمندان اجازه می‌دهد تا جزئیات مواد معدنی و سازنده‌های موجود در سطح این سیاره را مطالعه کنند. 

 

این کاوشگر پیچیده‌ترین کاوشگری است که سازمان فضایی آمریکا به سیاره سرخ (مریخ) فرستاده است؛ این خودروی شش-چرخه که ۲.۹ متر طول و ارتفاعی به اندازه قد یک انسان معمولی و ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند بر روی سطح سیاره حرکت کند که حدود چند ده متر در روز است و از موانعی تا ارتفاع ۷۵ سانتیمتر بالا رود و دارای یک باتری پلوتونیوم است که به آن اجازه می‌دهد تا بیش از ده سال به حرکت ادامه دهد.

 

آنچه این تصاویر را چشمگیرتر می‌کند این است که مریخ نورد ناسا از زاویه‌ای که برای‌آن تعریف نشده این تصاویر را به اشتراک گذاشت.

 

ابیگیل فریمن، زمین شناس سیاره‌ای ناسا، روز شنبه خبر به روزرسانی از ثبت شیب ۲۶.۹ درجه از مأموریت کنجکاوی را به اشتراک گذاشت.

 

طبق گفته ناسا، در حالی که این مریخ‌نورد می‌تواند در برابر شیب ۴۵ درجه مقاومت کند، سیستم ایمنی این وسیله برای جلوگیری از فراتر رفتن از ۳۰ درجه برنامه ریزی شده است.

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,مریخ نورد

 

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,مریخ نورد

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------