ناسا تأثیر "آب و هوای فضایی" را بر روی زمین بررسی می‌کند



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,آب و هوای فضایی
ناسا با ماموریت‌هایی نظیر تجزیه و تحلیل جو خورشید و مناطق قطبی دیده نشده آن در پی اینست که تأثیر "آب و هوای فضایی" را بر روی کره زمین بررسی کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، ناسا قرار است مطالعات مفهومی مربوط به پنج طرح پیشنهادی مأموریت را با هدف مطالعه ماهیت پویای خورشید و تغییر محیط فضا که بر کره زمین تاثیر می‌گذارد، سرمایه گذاری کند.

 

چنین اطلاعاتی به درک چگونگی تأثیر "آب و هوای فضایی" بر ماهواره‌های حاضر در مدار زمین کمک می‌کند چرا که این ماهواره‌ها ناوبری و ارتباطات را برای ما فراهم می‌کنند، به حفظ فناوری‌ها در زمین مانند نیروگاهها کمک و سلامت فضانوردان در سفرهای بین سیاره‌ای را نیز تضمین می‌کنند.

 

این پنج طرح پیشنهادی عبارتند از: "Storm" که نحوه جریان انرژی به داخل و نزدیک فضای زمین را بررسی می‌کند. "HelioSwarm" که جریان ذرات برآمده از خورشید را در مقیاس‌های مختلف بررسی می‌کند. "Muse" که با دقت بی سابقه ای رویدادهای موجود در جو خورشید را رصد می کند. "Arcs" که نحوه دقیق درخشش شفق ها روی زمین را که متاثر از "آب و هوای فضایی" هستند، بررسی می‌کند و "Solaris" که تصاویری از مناطق قطبی دیده نشده خورشید را مهیا می‌کند.

 

این پنج طرح پیشنهادی به دلیل دانش ارزشمندی که هر کدام از آنها فراهم می‌کند، انتخاب شده و همچنین به این دلیل که ساخت و راه اندازی این ماموریت ها با فناوری های امروزی امکان پذیر است.

 

بهای هر یک از این مطالعات ۱.۲۵ میلیون دلار(یک میلیون پوند) است که همزمان شروع خواهند شد و به مدت ۹ ماه ادامه خواهند داشت. در پایان این زمان، ناسا این مطالعات را ارزیابی و سپس دو طرح را برای راه اندازی و پرتاب انتخاب می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------