استارت آپ چینی آماده استخراج از فضا می شود



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,استارت آپ چینی
یک استارت آپ چینی در سال جاری میلادی فضاپیمایی به فضا ارسال می کند تا مقدمات استخراج از فضا را فراهم کند. 

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، یک استارت آپ فضایی چینی به نام « اوریجین اسپیس» تصمیم دارد مواد معدنی را از فضا استخراج کند. البته برای این منظور باید آزمایش هایی در فضا انجام دهد.

 

اوریجین اسپیس با در نظر گرفتن این هدف، در نوامبر سال جاری میلادی یک ربات مخصوص استخراج را به فضا ارسال می کند. این ربات در حقیقت یک فضاپیمای کوچک به نام NEO-۱ است.

 

فضاپیمای مذکور هیچ ابزاری برای استخراج همراه ندارد، بلکه فناوری های مختلفی را بررسی می کند که بعدا برای استخراج به کار گرفته می شوند.

 

«یو تیانهونگ» یکی از موسسان این استارت آپ فضایی می گوید: هدف ما تایید و نشان دادن قابلیت های مختلف فضاپیما مانند مانور در مدار زمین، گرفتن اجسام آسمانی شبیه سازی شده و فناوری های هوشمند کنترل و شناسایی است.

 

این استارت آپ تصمیم دارد پس از پرتاب فضاپیمای NEO-۱، یک پروژه ماه به نام NEO-۲  در اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ میلادی انجام دهد. اگر فعالیت های شرکت طبق برنامه ریزی پیش برود، NEO۲ روی سطح ماه فرود می آید. 

 

این درحالی است که اخیرا ناسا نیز اعلام کرده به شرکت های خصوصی که تمایل به استخراج ذخایر از ماه باشند، مبلغی پرداخت می کند. البته بودجه پرداختی ناسا برای این منظور به اندازه ای نیست که هزینه های پرتاب فضاپیما را تامین کند، با این وجود رقابت برای دستیابی به ذخایر سیارات دیگر آغاز شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------