فروش گوشت مصنوعی مجوز گرفت



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,گوشت مصنوعی
سنگاپور به استارتاپ آمریکایی "ایت جاست" برای فروش گوش مرغ پرورش یافته در آزمایشگاه چراغ سبز داد که نخستین موافقت رگولاتوری در جهان با فروش گوشت به اصطلاح پاک است که از کشتار دام و طیور تولید نمی شود. 

به گزارش ایسنا، جاش تتریک، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت "ایت جاست" اعلام کرد این گوشت که به عنوان ناگت فروخته می شود، در آینده نزدیک در رستورانی در سنگاپور به قیمت گوشت مرغ ممتاز عرضه خواهد شد.

 

تقاضا برای جایگزینی برای گوشتهای تولید کشتارگاه به دلیل نگرانی نسبت به سلامت حیوانات و محیط زیست افزایش پیدا کرده است. جایگزینهای گیاهی که از سوی شرکتهایی مانند "بیاند میت"، "ایمپاسیبل فودز" و Quorn ترویج پیدا کرده اند، به وفور در قفسه های سوپرمارکتها و منوی رستورانها مشاهده می شوند.

 

اما گوشت پاک یا گوشت پرورشی که از سلولهای ماهیچه حیوانات در یک آزمایشگاه پرورش داده می شود، با توجه به هزینه بالای تولید در مرحله نوپا قرار دارد.

 

سنگاپور که شهری با ۵.۷ میلیون نفر جمعیت است، در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از غذایش را تولید می کند اما قصد دارد این رقم را در یک دهه آینده با حمایت از زراعت پیشرفته و راههای جدید تولید غذا افزایش دهد.

 

جاش تتریک گفت: شرکت "ایت جاست" با رگولاتورهای آمریکا هم برای دریافت مجوز فروش گوشت مصنوعی مذاکره کرده اما سنگاپور اندکی جلوتر از آمریکا بوده است.

 

آژانس غذای سنگاپور اعلام کرد اطلاعات مربوط به فرآیند تولید، کنترل تولید و آزمایش سلامت را پیش از موافقت با فروش این گوشت بررسی کرده است.

 

شرکت "ایت جاست" این محصول را در سنگاپور تولید خواهد کرد. این استارتاپ در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده و لی کا شینگ، یکی از چهره های متمول هنگ کنگ و تِماسِک، سرمایه گذار دولتی سنگاپور از حامیان آن هستند. این شرکت از زمان تاسیس بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و حدود ۱.۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

"ایت جاست" سودآوری در سطح درآمد عملیاتی پیش از پایان سال ۲۰۲۱ را هدف گذاری کرده و امیدوار است سهامش را به زودی عرضه کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، در سطح جهانی بیش از دهها شرکت در حال آزمایش تولید گوشت ماهی، گاو و مرغ مصنوعی هستند و امیدوارند وارد این حوزه شوند که طبق ارزیابی بانک بارکلیز، ممکن است ارزش آن تا سال ۲۰۲۹ به ۱۴۰ میلیارد دلار رشد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------