تصاویر فوق العاده از زمین توسط ماهواره کاپلا ۲ منتشر شد



شرکت Capella Space توانست با استفاده از اشعه های رادیویی تصاویر شگفت انگیزی را از سطح زمین بگیرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Capella Space توانسته به تازگی تصاویر فوق‌العاده دقیق و با جزئياتی را از زمین توسط ماهواره کاپلا ۲ دریافت کند و آن را در اختیار دانشمندان قرار دهد. کاپلا ۲ که یک ماهواره دیافراگمی مصنوعی SAR است پیش از این با نام Sequoia شناخته می‌شد.

 

این ماهواره در تاریخ ۳۰ آگوست توسط موشک راکت لب بوستر به فضا فرستاده شد. این ماهواره برخلاف تمامی رادارها و ماهواره‌های دیگر توسط موج‌های رادیویی تصویربرداری خود را صورت می‌دهد و به همین دلیل می‌تواند در هر نوع آب و هوایی بهترین کیفیت را به دانشمندان ارائه دهد. این تصویربرداری‌ها حتی زمانی که زمین در تاریک‌ترین حالت ممکن قرار گرفته باشد هم امکان‌پذیر هستند.

 

مدیر عامل شرکت Capella Space، پیام بنازاده در مصاحبه اخیر خود به رسانه‌ها گفت: "این فناوری بسیار زیبا است که می‌تواند در تمامی شرایط آب و هوایی تصاویر ماهواره‌ای با کیفیتی را در اختیار ما قرار دهد". این شرکت تاکنون تصاویر مختلفی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده که از جزئیات قابل توجه‌ای برخوردارند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , ماهواره کاپلا ۲

طبق اطلاعات منتشر شده ماهواره کاپلا ۲ تنها ۱۰۷ کیلوگرم وزن دارد و دوربین آن شعاعی ۲ متری را به خود اختصاص می‌دهد. بنا به قوانین سازمان فضایی آمریکا تصاویر منتشر شده تنها توانستند در ابعاد ۵۰ در ۵۰ سانتیمتر در اختیار کاربران قرار گیرند.

 

این در حالی است که تصاویر اصلی کاپلا ۲ از کیفیت بسیار بیشتری بهره‌ می‌برد. تصاویر منتشر شده جدید مناطقی جالب از سراسر دنیا را به نمایش می‌کشند که شامل مزرعه پنل‌های خورشیدی در چین، مزرعه پنل خورشیدی نوادا، فرودگاه اکسام در اتیوپی و مناطق زراعی کالورادو می‌شود. همان‌طور که از نام این ماهواره پیدا است کاپلا ۲ دومین رادار فضایی شرکت سازنده به حساب می‌آید که نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۸ به فضا ارسال شد. شرکت Capella Space در نظر دارد طی سال‌های آینده شش ماهواره دیگر را به فضا بفرستد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------