زمین بر اساس شانس زنده مانده است



 اخبار علمی ,خبرهای علمی,کره زمین
دانشمندان بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا انجام دادند مدعی شدند که حیات چند میلیارد ساله کره زمین شانسی بوده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یک مطالعه جدید، موفقیت سیاره زمین در مسکونی ماندن برای میلیاردها سال تا حدی به نتیجه رسیده است.

 

دانشمندان می‌گویند که یک آزمایش شبیه‌سازی انبوه نشان می‌دهد که بیشتر سیارات قادر به مقابله با تغییرات جوی خود نیستند در حالی که حیات را به مدت سه میلیارد سال برای زمین حفظ کرده‌اند.

 

محققان دانشگاه ساوتهمپتون ۱۰۰ هزار سیاره به طور تصادفی ایجادشده را از طریق اثرات تکامل آب و هوا بارها شبیه سازی کردند؛ بر اساس این مطالعه، فقط ۸۷۰۰ سیاره یعنی کمتر از ۱۰ ٪، حداقل یک بار در این دوره ماندند و تقریباً همه این‌ها (۸۰۰۰) بازه زمانی کمتر از ۵۰ بار از ۱۰۰ را تکمیل کردند، در حالی که بیش از نیمی (حدود ۴۵۰۰) کمتر از ۱۰ بار از ۱۰۰ موفقیت داشتند.

 

کشف ۲۴ سیاره که شرایطی بهتر از زمین دارند!

پروفسور توبی تیرل، متخصص زمین‌شناسی، اظهار کرد: نتایج نشان می‌دهد که شانس عامل اصلی در تعیین اینکه آیا سیارات مانند زمین می‌توانند در طول میلیاردها سال به حیات خود ادامه دهند، است.

 

او گفت: یک آب و هوای مداوم پایدار و قابل سکونت در زمین کاملاً گیج کننده است. همسایگان ما یعنی مریخ و ونوس، دمای قابل سکونت ندارند حتی اگر مریخ قبلاً چنین وضعیتی داشت. زمین امروز نه تنها دارای درجه حرارت قابل سکونت است، بلکه در تمام مدت سه تا چهار میلیارد سال این مقدار را حفظ کرده است؛ یک بازه خارق العاده از زمان زمین شناسی.

 

به گفته این زمین شناس، ما اکنون می‌توانیم درک کنیم که زمین برای مدت طولانی حداقل به دلیل خوش شانسی برای زندگی مناسب است؛ به عنوان مثال، اگر یک سیارک کمی بزرگتر به زمین برخورد یا در زمان دیگری این کار را کرده باشد، ممکن است زمین به طور کلی قابلیت سکونت خود را از دست داده باشد. به بیان دیگر، اگر ناظری باهوش هنگام تکامل حیات در اوایل زمین حضور داشت و قادر به محاسبه سکونت این سیاره برای چند میلیارد سال آینده بود، شانس محاسبه دقیق بسیار ضعیف بود. او گفت که این احتمالات ضعیف به این معنی است که احتمال یافتن «زمین‌های دوقلوی قابل سکونت» در سایر نقاط جهان نیز بسیار کم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------