فضانوردان ماموریت کرو-۳ اسپیس‌ایکس چه کسانی هستند؟



 فضانوردان ماموریت کرو-۳ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی
روز گذشته مرکز فضایی جانسون ناسا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از "کایلا بارون"(Kayla Barron) فضانورد ناسا منتشر کرد و گفت وی به عنوان یکی از اعضای ماموریت کرو-۳ اسپیس ایکس ناسا انتخاب شده است. در این خبر قصد داریم به جزییات این ماموریت و فضانوردان آن بپردازیم. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ناسا اخیرا رسماً کایلا بارون را به عنوان چهارمین و آخرین عضو مأموریت کرو-۳ اسپیس ایکس که قرار است طی آن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) فرستاده شوند، معرفی کرد. بنابر گزارش‌ها قرار است این ماموریت در اواسط ماه اکتبر پرتاب شود.

 

بارون ۳۳ ساله در سال ۲۰۱۷ وارد مدرسه کاندیدهای فضانوردی شد و حال نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک به همراه دیگر فضانوردان ناسا به نام‌های "راجا چاری"(Raja Chari) و "توماس مارش بورن"(Thomas Marshburn) و "ماتیاس ماورر"(Matthias Maurer) فضانورد آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود.

 

 فضانوردان ماموریت کرو-۳ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

بارون و ماورر به عنوان متخصص مأموریت فعالیت خواهند کرد. چاری و مارش بورن نیز به ترتیب فرمانده و خلبان این ماموریت خواهند بود. بارون در پستی که در اینستاگرام منتشر کرد، گفت که از پیوستن به این گروه مفتخر و هیجان زده شده است و نمی‌تواند گروهی بهتر و سفر باورنکردنی‌تر از این تصور کند.

 

بارون در پوکاتلو، آیداهو متولد شد اما ریچلند واشنگتن را زادگاه خود می‌داند. وی پیش از آنکه فضانورد شود موفق به دریافت مدرک کارشناسی مهندسی سیستم از آکادمی نیروی دریایی آمریکا و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای از دانشگاه کمبریج شد. وی همچنین مدرک افسر جنگ افزار زیردریایی را نیز دریافت کرده و سه بار در ناو یواس‌اس مین بوده است.

 

این اولین پرواز فضایی بارون، چاری و ماورر و سومین پرواز مارش بورن خواهد بود. ناسا در بیانیه‌ای گفت: مارش بورن قبلاً به عنوان عضوی از مأموریت شاتل فضایی STS-۱۲۷ در سال ۲۰۰۹ و اکسپدیشن ۳۴/۳۵ در داخل ایستگاه فضایی فعالیت داشت که این ماموریت در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید.

 

این چهار فضانورد ۲۳ اکتبر برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت. چاری، مارش بورن و ماورر قبلاً در دسامبر سال ۲۰۲۰ برای این مأموریت معرفی شده بودند.

 

 فضانوردان ماموریت کرو-۳ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

چاری در میلواکی متولد شد اما سدار فالز، آیووا را زادگاه خود می‌داند.چاری قبل از فضانورد شدن به عنوان سرهنگ نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار با هواگرد سبک را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. چاری همچنین برای عضویت در تیم آرتمیس انتخاب شده بود و می‌توانست در سال ۲۰۲۴ به ماه برود.

 

 

 فضانوردان ماموریت کرو-۳ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

مارش بورن در ایالت استویل، کارولینای شمالی متولد شد و در سال ۲۰۰۴ فضانورد ناسا شد.اما مارشبورن پیش از پیوستن به آژانس فضایی آمریکا به عنوان جراح پرواز در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون خدمت می‌کرد. وی همچنین مسئول عملیات پزشکی ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. مارشبورن در استیتسویل، کارولینای شمالی متولد شد و در سال ۲۰۰۴ فضانورد ناسا شد. اما مارشبورن پیش از پیوستن به آژانس فضایی آمریکا به عنوان جراح پرواز در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون خدمت می‌کرد. وی همچنین هدایت عملیات پزشکی ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده داشت و مأموریت سال ۲۰۲۱ را سومین بازدید خود از ایستگاه و دومین مأموریت طولانی مدت خود می‌داند. مارشبورن قبلاً به عنوان عضو خدمه" STS-۱۲۷" در سال ۲۰۰۹ و ماموریت اکسپدیشن ۳۴/۳۵ که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، خدمت کرده است.

 

 

 فضانوردان ماموریت کرو-۳ ,اخبار علمی ,خبرهای علمی

مارر اهل سانکت وندل در ایالت سارلند آلمان است و برای اولین بار با ماموریت کرو-۳ به فضا سفر می‌کند. قبل از فعالیت به عنوان یک فضانورد، مارر تعدادی از کارهای مهندسی و تحقیقاتی را در دانشگاه و آژانس فضایی اروپا انجام می‌داد. در سال ۲۰۱۶ ، مارر ۱۶ روز را به عنوان بخشی از عملیات  "ماموریت در محیط بی‌نهایت خشن"(NEEMO) ناسا در زیر دریا گذراند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------