حسگرهایی که بر بحران‌های اقلیمی غلبه می‌کنند!



حسگرها,اخبار علمی ,خبرهای علمی
پژوهشگران انگلیسی و برزیلی در یک پروژه مشترک، حسگرهایی ابداع کرده‌اند که می‌توانند به مقابله با بحران‌های اقلیمی کمک کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی "دانشگاه سوری"(University of Surrey) انگلستان، پژوهشگران باور دارند که شاید حسگرهای گاز از جنس قلع بتوانند به ردیابی و کنترل گاز "نیتروژن دی‌اکسید" (NO2) که به آلودگی سیاره ما منجر می‌شود، کمک کنند.

 

پژوهشگران دانشگاه سوری با همکاری پژوهشگران "دانشگاه ایالتی سائوپائولو" (UNESP) برزیل، جزئیاتی در مورد نقش حسگر گاز در مقابله با تغییرات اقلیمی به واسطه نظارت بر منابع انتشار ارائه داده‌اند.

 

این گروه پژوهشی، ترکیبات متفاوتی از اکسید قلع را به‌ کار بردند و دو گروه ابزار ساختند. پیکربندی این دو گروه ابزار، به پژوهشگران امکان داد تا مکانیسم‌های تعامل گاز- جامد را میان نیتروژن دی‌اکسید و سطوح ارائه دهند.

 

حسگرها,اخبار علمی ,خبرهای علمی

پروفسور "راوی سیلوا"(Ravi Silva)، مدیر مرکز نانوالکترونیک دانشگاه سوری گفت: همکاران ما در دانشگاه‌های سوری و سائوپائولو، به ابداع و ارزیابی حسگرهای گاز پرداخته‌اند تا با بحران‌های اقلیمی که در اولویت مشکلات قرار دارند، مقابله کنند. ما همه تلاش خود را خواهیم کرد تا بحران‌های اقلیمی را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانیم.

 

"ماتئوس مستقین"(Mateus Masteghin)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما امیدواریم که این پژوهش بتواند درک بیشتری را در مورد حسگرهای نیتروژن دی‌اکسید که از قلع ساخته می‌شوند، فراهم کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------